خبرگزاری کار ایران

منابع کره‌جنوبی خبر دادند:

احتمال انجام آزمایش موشکی جدید توسط کره‌شمالی

بنا بر اعلام منابع رسمی کره‌جنوبی، کره شمالی اخیرا دست به تغییراتی در تاسیسات پرتاب موشک خود زده است که احتمالا نشانه‌ای از آماده شدن پیونگ‌یانگ برای انجام آزمایش موشکی تازه‌ای در ماه اکتبر است.

به گزارش ایلنا، خبرگزاری یونهاپ کره جنوبی گزارش داد که همسایه شمالی این کشور، تغییرات در تاسیسات پرتاب موشک دوربرد خود در پایگاهی در مرز چین را تا حدی زیادی به سرانجام رسانده است.

بر اساس این گزارش، این برج جدید ۶۷ متر طول دارد و در پایگاه «دونگ‌چانگ‌ری» قرار دارد. مقام‌های کره شمالی می‌گویند که این پایگاه ماهواره «ساهه» است.

یونهاپ به نقل از یک منبع آگاه که به نام وی اشاره نشده است، گزارش داد که شواه نشان می‌دهد کره شمالی خود را برای پرتاب موشکی، بزرگ‌تر از موشک‌های «اون‌ها-۳» آماده می‌کند. زمان پرتاب احتمالی این موشک، ۱۰ اکتبر برآورد شده که هفتادمین سالگرد تاسیس «حزب کارگر» کره‌شمالی‌ است. انجام آزمایش‌های موشکی یا نظامی در جریان مراسم دولتی این کشور سابقه دارد.

پیش از این وزیر دفاع کره‌جنوبی نیز در مورد احتمال انجام «اقدام‌های تحریک‌آمیز از منظر استراتژیک» در سالگرد تاسیس حزب کاگر، هشدار داده بود.

موشک‌های «اون‌ها» از «سامانه‌های یک‌بار مصرف» پرتاب می‌شوند که سامانه «ساهه» از جمله آنها است. «اون‌ها-۳» در آوریل ۲۰۱۲ و دسامبر همان سال آزمایش شدند.

آزمایش‌های موشک‌های قاره‌پیما توسط کره‌شمالی، در فهرست امور ممنوعه شورای امنیت سازمان ملل متحد، قرار دارند.

پیونگ‌یانگ در موارد گوناگونی بی‌توجه به این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها دست به آزمایش‌ها نظامی خود زده است.

کد خبر : ۲۹۱۹۰۶