خبرگزاری کار ایران

فیلیپ هاموند:

شرکت‌های انگلیسی برای سرمایه‌گذاری در ایران توجیه می‌شوند

وزیر خارجه انگلیس از نشست توجیهی برای تجار این کشور به منظور سرمایه‌گذاری در ایران خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «فیلیپ هاموند» وزیرخارجه انگلیس گفت که تجار این کشور جمعه آینده برای اقدام به سرمایه‌گذاری در ایران در نشست توجیهی شرکت می‌کنند.

هاموند گفت: «شرکت‌های انگلیسی به این مساله واقف می‌شوند که در صورت ادامه روند مناسب توافق ایران و گروه ۱+۵، تحریم‌ها علیه ایران به صورت تدریجی برداشته می‌شوند و از طرفی سرمایه‌های این کشور نیز آزاد می‌شوند.»

وی با بیان این‌که تخمین زده می‌شود حدود ۱۵۰ میلیارد دلار از سرمایه‌های بلوکه شده ایران با ادامه روند توافق آزاد شوند، ابراز امیدواری کرد که سرمایه‌گذاری عظیمی در زمینه‌های مختلف انجام شود.

هاموند تصریح کرد: «متحدان اروپایی ما برای تسریع سرمایه‌گذاری در ایران تلاش می‌کنند و انگلیس نیز در این زمینه مصمم است. تجار انگلیسی به دنبال شناسایی کالاهای مورد نیاز ایران و واردات مجاز این کشور هستند.»

وزیر خارجه انگلیس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حمله تروریستی یک جوان ۲۳ ساله در تاریخ ۲۶ ژوئن گذشته در تونس که در جریان آن ۳۸ نفر از جمله ۳۰ شهروند انگلیسی کشته شدند، گفت که با تصاویری که مقام‌های تونس منتشر کردند، این نگرانی وجود داد که حمله‌های تروریستی مشابه دیگری رخ دهند و به همین دلیل از مردم درخواست می‌کنیم به این کشور سفر نکنند.

وی افزود:«به صراحت اعلام کردیم به هر روش ممکن از تونس حمایت می‌کنیم اما، باید امنیت شهروندان خود را نیز در نظر داشته باشیم.»

کد خبر : ۲۹۱۹۵۱