خبرگزاری کار ایران

سید حسن نصرالله:

آمریکا همواره شیطان بزرگ خواهد بود

سخنرانی «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در مراسم فارغ‌التحصیل شدن شماری از فرزندان شهدای مقاومت، شامگاه شنبه برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از العالم، نصرالله در این مراسم که در مجتمع آموزشی شاهد در بیروت برگزار شد، گفت: تعداد زیادی از فرزندان شهدا در حال حاضر در صفوف مقاومت در جبهه‌های نبرد حضور دارند‬.

نصرالله ادامه داد: پسران و دختران شهدا مسئولیت بزرگی بر دوش دارند و این شرافت و افتخار را به دست آورده‌اند که جزء خانواده شهدا شده‌اند و وظیفه دارند راه پدرانشان را ادامه دهند‬‎. در روز عید فطر بسیاری از خانواده‌ها به سمت روستاهای خود رفتند و احساس امنیت و اطمینان کردند و با عزت و کرامت و آزادی از این لحظات لذت بردند‬‎. ملت لبنان عید فطر امسال را در حالی با آرامش پشت سر گذاشتند که منطقه مضطرب و ناآرام است.

امنیت لبنان از برکت خون شهداست

دبیرکل حزب الله در ادامه این پرسش را مطرح کرد که آیا مناسب نیست که تمام لبنانی‌ها و تمام کسانی که در لبنان زندگی می‌کنند با خود بیندیشند و بگویند که چرا ما امسال در این کشور با امنیت و آرامش و عزت و آزادی در توفان ناآرامی‌ها به سر می‌بریم‬‎.

نصرالله تصریح کرد: به فضل خداوند در وهله نخست و به برکت و به دلیل وجود شهدای مقاومت و ارتش و ملت، ما این مهم را محقق کردیم.

تمام این بزرگواران به شهادت رسیدند آن هم در طول دهه‌های گذشته تا این که مقاومت به پیروزی رسید و داخل لبنان از خطر اسرائیلی و تکفیری مصون ماند و اگر این جانفشانی‌ها و خون‌ها و زخمی‌ها و از جان گذشتگی‌ها و بخشش‌ها نبود آیا لبنانی‌ها می‌توانستند از این نعمت بهره‌مند شوند‬.

دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد: واقعیت واضح است تمام کسانی که در لبنان اقامت دارند باید بدانند که این نعمت از سوی خداوند عنایت شده است و باید شاکر آن باشیم باید این کار را انجام دهیم تا این نعمت محفوظ بماند این از نشانه‌های ایمان قوی است که در این نسل شاهدش هستیم اینها نسل سوم مقاومت هستند؛ نسلی که اسرائیلی‌ها درباره آنها صحبت می‌کنند‬‎. علت این ایمان در نسل سوم این است که آنها ثمره موفقیت و خون‌های ریخته شده را لمس کردند و نظاره‌گر بودند‬‎.

نصرالله ادامه داد: اگر نسل اول درباره مقاومت آشنایی درست سیاسی نداشتند در مقابل، ایمان نسل نخست غیبی بوده و تنها  اعتماد و توکل‌شان بر خداوند بود اما نسل کنونی، پیروزی ها را عملا لمس می‌کند‬‎.

 همکاری برخی کشورهای منطقه برای ضربه زدن به مقاومت

دبیرکل حزب‌الله گفت: از همان آغاز مقاومت، دشمنی بسیار بزرگی تا امروز، ما را تهدید می‌کند و آن تهدید، تلاش آمریکا و اسرائیل هم‌پیمان با هم و هم‌پیمان با رژیم‌های عربی و برخی از مزدوران لبنانی آنها برای ضربه زدن به مقاومت و پایان دادن به وجود آن است‬‎. البته آنها تلاش می‌کنند که اگر موفق شوند مقاومت را منزوی یا آن را تضعیف کنند؛‬‎ آنها کارشان را ادامه خواهند داد و بعد از توافق هسته‌ای، امروز نگرانی بزرگ منطقه، ایران بعد از توافق است البته ازحزب‌الله هم نگران هستند‬‎ . از این رو می بینیم اوباما و جان کری به وضوح درباره حزب‌الله سخن می گویند و حزب‌الله را سازمان تروریستی می‌خوانند.‬‎

به گفته وی، دشمنان تلاش کردند و صدها میلیون دلار هزینه کردند و بسیاری از امکانات خود را به کار گرفتند و جنگ‌هایی را شعله‌ور کردند اما نتایج آنها همواره بر عکس بوده است همیشه هدف آنها، در هم کوبیدن مقاومت در لبنان و ضربه زدن به ملت مقاومت و فشار بر آنها به صورت جدی و قاطع و نهایی با این هدف بوده است که مقاومت هرگز نتواند مجددا در این کشور شکل بگیرد.

آمریکا همواره شیطان بزرگ خواهد ماند

دبیرکل حزب‌الله گفت: تاکید اخیر آمریکا مبنی بر توصیف حزب‌الله به عنوان سازمان تروریستی، هیچ چیزی را تغییر نمی‌دهد و مساله تازه‌ای نیست. تصمیم اخیر آمریکا در واقع، هدفش فرماندهان جهادی در حزب‌الله است و پیش از آن نیز عربستان سعودی اسامی را اعلام کرده بود. این امر هم چیزی را تغییر نمی‌دهد‬‎.

نصرالله تاکید کرد: ما افتخار می‌کنیم که آمریکا ما را مجازات می‌کند این همان آمریکایی است که همواره شیطان بزرگ باقی خواهد ماند چه پیش از توافق هسته‌ای و چه پس از آن شیطان بزرگ باقی خواهد ماند چرا که ما مقاومت کرده و از سرزمین خود دفاع می‌کنیم آن هم در برابر پروژه صهیونیستی یا بهتر بگویم در برابر پروژه تکفیری.‬‎

به دریافت کمک از ایران افتخار می‌کنیم

نصرالله ادامه داد: حزب‌الله هیچ پروژه مالی در اختیار ندارد من سال‌های قبل هم بر این مساله تاکید کردم زمانی هم که ما بخواهیم از ایران پول بگیریم، به ویکی لیکس نیاز نداریم‬‎. ما این حمایت‌ها را دریافت می‌کنیم و به آن می‌بالیم و ایران هم به این مساله می‌بالد. حمایتی که تهران از ما به عمل می‌آورد، کافی است و پولی نداریم که بخواهیم در پروژه‌ای آن را به خدمت بگیریم لذا با هیچ بازرگان و نهادی داد و ستد نداریم.

دولت و نظام لبنان در قبال ملت لبنان، مسئولیت حمایت از آنها را برعهده دارند ولی متاسفانه به این وظیفه خود عمل نمی‌کنند‬‎. بانک مرکزی لبنان و قوه قضائیه لبنان وظایفی دارند وما این مساله را به عنوان یک مساله ملی اعلام می‌کنیم.‬‎

تجارت حلال هم نداریم، چه رسد به حرام

دبیرکل حزب‌الله گفت: کسانی که هم اکنون مورد هجمه قرار گرفته‌اند، اموالشان متعلق به حزب‌الله نیست، بلکه آنها تجار و بازرگانانی همچون سایر بازرگانان لبنانی هستند و دولت وظیفه دارد از آنها حمایت کند‬‎. این اقدامات تازگی ندارد و در گذشته تلاش‌های گسترده‌ای برای بدنام کردن حزب‌الله خواه به عنوان یک جریان یا به عنوان مسئول انجام می‌شد؛ به عنوان مثال اتهامی مبنی بر گسترش شبکه‌ای برای فروش مواد مخدر یا پول‌شویی مطرح بود که تمام این اتهام‌ها کذب و نادرست است چرا که ما حتی حاضر نیستیم در میدان رقابت‌های تجاری حلال وارد شویم، چه برسد به انجام تجارت حرام.

کد خبر : ۲۹۲۶۸۲