خبرگزاری کار ایران

پیشروی نیروهای عراقی در الرمادی

نیروهای مشترک عراق در ادامه عملیات آزادسازی الرمادی، توانستند کنترل برخی مناطق غربی و شرقی این کشور را به دست گیرند.

به گزارش ایلنا، نیروهای مشترک عراق، مرحله دوم عملیات آزادسازی الرمادی از محور غربی را آغاز کرده و در  نخستین ساعات ساختمان دانشگاه الانبار در شهرک جنوبی این شهر را از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد کردند.

در جریان این عملیات شماری از عناصر داعش کشته شدند.

در همین راستا، «فالح العیساوی» رئیس شورای استانداری الانبار  در گفت‌وگو با روزنامه «الشرق الاوسط» اعلام کرد: «نیروهای مشترک در اولین مرحله این عملیات توانستند کنترل برخی مناطق در غرب و شرق شهر الرمادی را به دست بگیرند.»

پایگاه خبری المسله به نقل از یک منبع امنیتی در استان الانبار گزارش داد که نیروهای امنیتی با پشتیبانی نیروهای عشایری حمله داعش از دو محور به شهرستان الخالدیه در شرق الرمادی را دفع کردند.

از طرف دیگر، «ابراهیم الفهداوی» رئیس کمیته امنیتی در شورای شهرستان الخالدیه، از کشته شدن 18 عنصر گروه تروریستی داعش در عملیات نیروهای امنیتی عراق در شرق الرمادی خبر داد و تأکید کرد نیروهای امنیتی عملیات آزادسازی محور شرقی الرمادی را ادامه خواهند داد.

الفهداوی، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که نیروهای امنیتی، با عناصر گروه تروریستی داعش در منطقه «حصیبه» در هفت کیلومتری شرق الرمادی درگیر شدند و در جریان آن 18 نفر از عناصر این گروه تروریستی از جمله فرمانده امنیتی آن در حصیبه معروف به «ابو زینب العراقی» کشته شدند.

گزارش‌ها از عملیات نیروهای مشترک عراق در شهر «الفلوجه» حاکی است که نیروهای بسیج مردمی (الحشد الشعبی)، روز دوشنبه در جریان درگیری با تروریست‌ها، سه خودروی متعلق به آنها را منهدم کردند و 18 تک‌تیرانداز این گروه را کشتند.

کد خبر : ۲۹۳۳۴۰