خبرگزاری کار ایران

وزارت خارجه فرانسه:

سفر فابیوس به ایران زمینه‌ساز ازسرگیری گفت‌وگوی سیاسی می‌شود

وزرات خارجه فرانسه اعلام کرد سفر وزیر خارجه این کشور به ایران زمینه‌ساز ازسرگیری گفت ‌وگوی سیاسی در بالاترین سطح میان دو کشور خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، وبگاه وزارت خارجه فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: متعاقب توافق «تاریخی» حاصل شده در وین در تاریخ 14 جولای، «لوران فابیوس» وزیر خارجه، 29 ژوئیه به تهران سفر می‌کند. از 12 سال قبل تاکنون، این نخستین سفر یکی از وزرای خارجه فرانسه به ایران است.

در این بیانیه آمده است: «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران میزبان فابیوس خواهد بود و او همچنین با «محمد جواد ظریف» همتای ایرانی‌ خود، «علی لاریجانی» رئیس مجلس شورای اسلامی، «معصومه ابتکار» معاون رئیس‌جمهور در امور محیط زیست، «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت و دریاسالار «امیر شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

طبق این بیانیه، سفر فابیوس زمینه‌ساز ازسرگیری گفت‌وگوی سیاسی در بالاترین سطح میان ایران و فرانسه خواهد شد. این دیدار بستری را برای رایزنی درباره همه مسائل موجود در روابط میان ایران و فرانسه، از جمله مسائل منطقه‌ای و مسائل مربوط به کشورهای امضاکننده کنفرانس تغییرات اقلیمی در سال 2015 در پاریس آماده می‌کند.

کد خبر : ۲۹۳۵۶۲