خبرگزاری کار ایران

گزارش سازمان عفو بین‌الملل نشان داد؛

پلیس برزیل مسئول 16 درصد از جنایات ریودوژانیرو است

سازمان عفو بین‌الملل گزارشی منتشر کرد که نشان می‌دهد نیروهای پلیس شهر ریودوژانیرو مسئول 16 درصد قتل‌های انجام شده در پنج ساله گذشته هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، گزارش سازمان عفو بین‌الملل که امروز -دوشنبه- منتشر شد، نشان داد که دست‌کم 16 درصد از قتل‌‌های پنج سال گذشته در «ریودوژانیرو» برزیل، توسط نیروهای پلیس این شهر صورت گرفته‌ و تاکنون هیچکدام از افسران پلیس به جرم قتل محاکمه نشده‌اند.

«آتیلا روک» مدیر سازمان عفو بین‌المل در برزیل با اشاره به این مطلب که تنها یکسال تا برگزاری بازی‌های المپیک در این شهر باقی است، گفت: «پایتخت آتی المپیک دارای دو چهره متفاوت است. از یکسو شهری است مجلل و باشکوه که برای تحت تاثیر قرار دادن جهان طراحی شده و از سوی دیگر شهری است که به داشتن پلیسی سرکوب‌گر معروف است. »

مطالعات سازمان عفو بین‌الملل نشان می‌دهد از 1519 مورد مرگ بین سال‌های 2010 تا  2014در شهر ریودوژانیرو، 244 مورد آن توسط پلیس این کشور  و به دلیل "مقاومت منجر به مرگ" انجام شده است.

باتوجه به این گزارش، مسئولان ریودوژانیرو هرگونه درگیری منجر به مرگ که بوسیله پلیس صورت گرفته را با عنوان "درگیری اجتناب‌ناپذیر" توجیه می‌کنند.

 

کد خبر : ۲۹۴۹۴۳