خبرگزاری کار ایران

اولین حمله هوایی آمریکا در سوریه در حمایت از معارضان

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، از انجام اولین حمله هوایی ارتش این کشور در سوریه در حمایت از معارضان سوری متحد خود، خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، «بیل اوریان» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا، اعلام کرد آمریکا اولین حمله هوایی در سوریه را «برای دفاع» از گروهی از شبه‌نظامیان معارض تحت آموزش خود، صورت داد.

این سخنگو افزود این اولین حمله دفاعی ارتش آمریکا در خاک سوریه محسوب می‌شود که روز جمعه در حمایت از گروه معارض متحد به اسم «سوریه نوین» صورت گرفت.

وی گفت: «ما باید برای دفاع از گروه سوریه نوین که آن را آموزش داده و تسلیح کردیم، اقدام کنیم.»

یک مقام ارشد در دولت آمریکا اعلام کرد ایالات متحده مواضع «جبهه النصره» شاخه القاعده در سوریه را در واکنش به حمله این گروه تندرو  به شبه‌نظامیان معارض تحت آموزش واشنگتن، بمباران کرد.

به گفته این مقام مسئول، یکی از اعضای مسلح گروه شبه‌نظامی «سوریه نوین»، جمعه گذشته در جریان درگیری‌ها با عناصر تندرو کشته شد.

پیش از این، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید تلویحا دمشق را به بمباران مواضع نیروهای دولتی تهدید و اعلام کرده بود که نظام سوریه نباید در عملیات‌های نیروهای معارض آموزش دیده توسط واشنگتن، «مداخله کند» در غیر این‌صورت اقدام‌های بیشتری برای دفاع از آنها انجام می‌شود.

با حمله هوایی ارتش آمریکا در حمایت از شبه‌نظامیان آموزش‌دیده توسط پنتاگون، این کشور مداخله خود در جنگ داخلی سوریه را تقویت کرده است.

کد خبر : ۲۹۵۰۲۱