خبرگزاری کار ایران

ارتش یمن تلاش نیروهای سعودی برای تصرف پایگاه «العند» را دفع کرد

ارتش و نیروهای مردمی یمن تلاش تروریست‌های القاعده و نیروهای سعودی برای پیشروی به سمت پایگاه هوایی العند در جنوب این کشور را دفع کردند.

به گزارش ایلنا، اکثر رسانه‌های خبری همسو با عربستان سعودی از جمله روزنامه «المستقبل» به نقل از یک منبع نظامی در ائتلاف متجاوز به یمن، روز گذشته مدعی شده بودند که عربستان، صبح دوشنبه تجهیزات و خودروهای نظامی پیشرفته به همراه حدود سه هزار نظامی را در بندر «بریقه» در استان عدن در جنوب یمن پیاده کرده است.

این در حالی است که ژنرال «احمد عسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن در گفت‌وگو با روزنامه «الریاض» ضمن تکذیب شایعه ورود زمینی ائتلاف به عدن، اعلام کرد: «ائتلاف هرگونه عملیات خود در یمن به‌ویژه عدن را اطلاع‌رسانی کرده و خواهد کرد.»

از طرف دیگر، در میان جنجال رسانه‌های همسو با عربستان سعودی مبنی بر تصرف پایگاه هوایی «العند» توسط نیروهای وفادار به «عبد ربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن، یک منبع نظامی در یمن، عصر دوشنبه تأکید کرد ارتش یمن و نیروهای مردمی (وابسته به انصارالله) همچنان کنترل این پایگاه را در دست دارند.

به گزارش «المنار»، این منبع نظامی در استان عدن افزود که ارتش و نیروهای مردمی همچنین حملات متعدد عناصر القاعده که در تلاش برای پیشروی به سمت پایگاه العند بودند را دفع کردند. این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف سعودی- آمریکایی مواضع ارتش را در حمایت از القاعده بمباران می‌کرد.

به گفته این منبع، ارتش یمن و نیروهای مردمی در عملیات‌های خود در اطراف پایگاه هوایی العند، 13 خودروی زرهی تروریست‌های القاعده و مزدوران سعودی را منهدم و شماری از این عناصر را کشتند.

بر اساس این گزارش، جنگنده‌های ائتلاف سعودی- آمریکایی از صبح روز گذشته بمباران سنگین پایگاه هوایی العند و اطراف آن را آغاز کرده‌اند.

کد خبر : ۲۹۵۰۳۴