خبرگزاری کار ایران

توافق دمشق و مسقط بر سر تلاش مشترک برای پایان دادن به بحران سوریه

دستاورد نخستین سفر رئیس دستگاه دیپلماسی سوریه به یکی از کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس از زمان شروع بحران این کشور در سال ۲۰۱۱ میلادی، با توافق مسقط و دمشق برای انجام تلاش‌های مشترک برای حل و فصل نهایی این بحران همراه شده است.

به گزارش ایلنا، «ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه، روز پنجشنبه به دعوت رسمی «یوسف بن علوی» همتای عمانی خود، وارد مسقط شد و با مقام‌های عمانی دیدار کرد. این نخستین سفر یک وزیر سوریه به یکی از کشورهای حوزه خلیج‌فارس از زمان آغاز بحران در این کشور در سال ۲۰۱۱ به‌شمار می‌رود.

خبرگزاری رسمی عمان در این‌باره نوشت که ولید المعلم پس از ورود به مسقط، با یوسف بن علوی، همتای عمانی خود «برخی مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مورد علاقه دو طرف» را مورد رایزنی قرار داد.

خبرگزاری رسمی سوریه نیز نوشت که دو کشور موافقت کردند «اکنون زمان یکپارچه شدن تلاش‌ها برای پایان دادن به این بحران است. دو طرف همچنین با ادامه همکاری و هماهنگی برای تحقق اهداف مشترک مردم و دولت‌های متبوع‌شان موافقت کردند

از طرف دیگر، روزنامه نیمه دولتی «الوطن» سوریه، خاطرنشان کرد که عمان خلاف سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس، روابط دیپلماتیک خود با دولت «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه را حفظ کرده است.

کد خبر : ۲۹۵۷۳۷