خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری سوریه:

از طرحی که متحدانمان در قلب آن حضور داشته باشند، استقبال می‌کنیم

رئیس‌جمهوری سوریه متذکر شد که این کشور به طرح‌ سیاسی که متحدانش یعنی روسیه و ایران در قلب آن حضور داشته باشند، پاسخ مثبت می‌دهد.

به گزاش ایلنا به نقل از العهد، افرادی که اخیرا با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کردند، گزارش دادند که وی در این دیدار تصریح کرد که تا زمانی‌که روسیه و ایران در قلب آنچه که مطرح می‌شود حضور داشته باشند، سوریه از طرح‌های سیاسی استقبال می‌کند.

این افراد افزودند که سوریه هنوز به آمریکا و ناتو هیچ اطمینانی ندارند چرا که به گفته بشار اسد، این دو طرف اگر واقعا به دنبال راه‌حل‌هایی برای بحران سوریه بودند فورا منابع تروریسم و عاملان حمایت مالی از آن را ریشه‌کن می‌کردند و مرزهای ترکیه را می‌بستند و مانع همه افرادی که همچنان از تروریسم در سوریه حمایت مالی می‌کنند و به آن تحرک می‌بخشند، می‌‌شدند.

بشار اسد در پاسخ به افرادی که به وی گفتند «شاید ایران تو را برای  حل و فصل بحران فدا کند»، تاکید کرد: «بحران، مربوط به اشخاص یا یک مساله احساسی نیست بلکه منفعت ایران و مقاومت در ثبات سوریه و پایداری آن است«.

روزنامه لبنانی «البناء» نوشت چه‌بسا اسد پیام‌هایی از ایران، روسیه و دیگر کشورها داشته باشد که با آنچه‌که گفته شده و گفته می‌شود تناقض دارد و شاید او می‌داند که هر کس که این‌چنین سخنانی را منتشر می‌کند، قصد دارد از یک‌سو میان ایران و سوریه دو دستگی ایجاد کنند و از سوی دیگر تضعیف ایران را رقم زند.

افرادی که با اسد دیدار کردند، عنوان کردند که رئیس‌جمهوری سوریه معتقد است که جهت‌گیری‌های بین‌المللی و منطقه‌ای کم‌کم در حال تغییر است ولی اعتماد اسد در واقع به این جهت‌گیری‌ها ضعیف است و به همین دلیل باید همچنان سوریه موضع نظامی و سیاسی محکمی داشته باشد و داخل سوریه را در اولویت قرار دهد. همانطور که این مساله از آغاز نبرد این‌گونه بوده است و زمانی که هر طرح سیاسی با سوریه و نقش آن همخوانی داشته باشد، دمشق در تعامل مثبت با این طرح‌ها هیچ تردیدی نمی‌کند و هیچ چیزی مانع از وقوع تحولات نظامی مهم در هفته‌های آتی همزمان با تحرکات دیپلماتیک نمی‌شود.

افرادی که با رئیس‌جمهوری سوریه دیدار کردند، خاطرنشان کردند که بشار اسد این احساس را دارد که جهانیان نظر وی را درباره مبارزه با تروریسم پذیرفته است ولی متاسفانه آنها فقط زمانی قانع شدند که تروریسم به آستانه کشورهایشان رسید و مردمشان را تار و مار کرد. هرچند که ما بارها هشدار دادیم و از طریق نماینده خود در سازمان ملل یا از طریق طرف‌های دیگر، اطلاعاتی دقیق را به آن کشورها فرستادیم.

کد خبر : ۲۹۶۰۷۴