خبرگزاری کار ایران

ارتش آمریکا:

نیروهای عراقی در «الرمادی» پیشروی‌هایی داشته‌اند

ارتش آمریکا اعلام کرد نیروهای عراقی در ادامه عملیات محاصره عناصر گروه تروریستی داعش در الرمادی، در واقع نیمی از راه را پیموده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، ، سرهنگ نیروی هوایی «پاتریک رایدر» سخنگوی ارتش آمریکا در سخنانی تصریح کرد: «نیروهای عراقی در هفته چهارم از تلاش خود برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از الرمادی پیشروی‌هایی داشته‌اند.

سرهنگ راید در گفت‌وگو با خبرنگاران در مقر وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)، افزود: «هدف نهایی قطع خطوط ارتباطی داعش برای دسترسی به امدادها و تجهیزات نظامی است.»

این سخنگو خاطرنشان کرد که نیروهای عراقی «عملیات دشوار و خطرناکی» را برای محاصره کردن این شهر و سپس مانع شدن در مسیر ارسال نیروها و تجهیزات نظامی به داعش، صورت داده‌اند.

وی عنوان کرد که عناصر تندرو تلاش می‌کنند با مین‌گذاری و کاشت بمب‌های دست‌ساز در خودروها و نیز عوامل انتحاری خود، روند عملیات نیروهای عراقی را متوقف یا کند کنند. 

سخنگوی نیروهای مرکزی آمریکا در ادامه گفت: «نیروهای عراقی همچنان پیشروی‌هایی دارند و این عملیات پیچیده را نهایی خواهند کرد. آنها این عملیات را سازماندهی کرده‌اند. آنها این طرح مطلوب را بر اساس جدول زمانی‌ که خود تعیین کرده‌اند، اجرا می‌کنند.»

 

 

کد خبر : ۲۹۷۳۶۵