خبرگزاری کار ایران

دبیر کل «حزب‌الله» لبنان:

عون گزینه ما برای ریاست‌جمهوری است

دبیرکل حزب‌الله لبنان با تأکید بر این‌که موضع این حزب درخصوص انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور تغییری نکرده است، بار دیگر متذکر شد حزب‌الله همچنان از نامزدی «میشل عون» برای ریاست‌جمهوری حمایت می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از العهد، «سید حسن نصرالله» دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخنانی به مناسبت آغاز به کار «دانشگاه معارف» که با حضور شورای امنای دانشگاه و روسای آن برگزار شد، بار دیگر بر موضع پایدار این حزب در حمایت از نامزدی میشل عون، رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در انتخابات ریاست‌جمهوری لبنان تأکید کرد و گفت: «هیچ تغییر و تعدیلی در موضع ما به‌ وجود نیامده است. میشل عون نامزدی قدرتمند و دارای ویژگی‌های مطلوبی است. ما همواره از نامزدی او حمایت کرده‌ایم و خواهیم کرد.»

سید حسن نصرالله به تعامل طرف دیگر در لبنان با موضع وی در سخنان اخیرش در مراسم پیروزی حزب‌الله بر رژیم صهیونیستی در جنگ ۳۳ روزه که گفته بود میشل عون گذرگاهی الزامی برای ریاست‌جمهوری است، اشاره کرد و گفت: «آنها برای اینکه موضع قوی درخصوص این معادله داخلی را خنثی کنند، سعی می‌کنند آن را به‌گونه‌ای دیگر تفسیر کنند که مفهوم توهین‌آمیزی از آن برداشت شود؛ در حالی‌که عبارت مذکور دربردارنده چنین مفهومی نیست. این یکی از مشکلات ما با آنها است.»

دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت: «زمانی‌ که گفته می‌شود میشل عون گذرگاه الزامی انتخابات ریاست‌جمهوری است، این به معنای آن نیست که وی دیگر نامزد انتخابات نیست. بلکه به این معنا است که میشل عون همواره گذرگاه الزامی است؛ چه نامزد انتخابات باشد چه نباشد. برای همین من ثابت می‌کنم که او یک گذرگاه الزامی برای لبنان است.»

وی در ادامه در خصوص اهمیت و نقش دانشگاه معارف سخن گفت و بر کسب آگاهی و توانمندی‌های علمی و کادری مورد نیاز بر آینده کشور، تاکید کرد.

کد خبر : ۲۹۸۵۱۰