خبرگزاری کار ایران

رسانه‌های آمریکایی متن ادعایی توافق محرمانه ایران و آژانس را منتشر کردند

رسانه‌های آمریکایی با انتشار متنی، مدعی شدند که این متن سند پیش‌نویس توافق محرمانه ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، در این گزارش ادعا شده است که مقام‌های ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بنا بر هماهنگی‌های جداگانه میان دولت این کشور و مسئولان آژانس در تاریخ ۱۱ جولای ۲۰۱۵ با توجه به بند پنجم نقشه راه درباره پارچین به توافق‌های زیر دست پیدا کردند:

۱. ایران تصاویری از مناطق از جمله موارد ذکر شده در بند سه را که درباره مساله نظامی این کشور است و مورد توافق ایران و آژانس قرار گرفته است، تامین می‌کند.

۲. ایران ویدئوهایی از مناطق از جمله موارد ذکر شده در بند سه را که درباره مساله نظامی این کشور است و مورد توافق ایران و آژانس قرار گرفته است، تامین می‌کند.

۳. ایران هفت نمونه محیطی از مناطق، از جمله موارد شناسایی شده داخل یک ساختمان و دو نقطه بیرون از تاسیسات پارچین که در مورد آنها میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی توافق صورت گرفته است را به آژانس ارائه می‌کند.

۴. آژانس صحت فعالیت‌های فنی مربوط به بندهای ۱-۳ در بالا را تضمین می‌کند. فعالیت‌ها توسط تجهیزات تایید شده ایران به همراه بازرسی‌های فنی آژانس و مهر و موم و همین‌طور ظرف‌های مخصوص آژانس انجام می‌شوند.

۵. تصمیم‌های ذکر شده در ایران با در نظرگرفتن حسن نیت این کشور و بازدید مدیرکل آژانس به عنوان مهمان افخاری دولت ایران و هیات همراه وی انجام می‌شوند.

۶. مقام‌های ایران و آژانس میزگردی درباره مسائل فنی مربوط به پارچین برگزار می‌کنند.

کد خبر : ۲۹۹۰۰۵