خبرگزاری کار ایران

بیش از ۷۰ زخمی در یکشنبه خونین بیروت

تداوم درگیری نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان در پایتخت لبنان در روز یکشنبه به زخمی شدن بیش از ۷۰ معترض و کشته شدن یک معترض دیگر منجر شد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسکای‌نیوز، ساکنان پایتخت لبنان، بار دیگر در اعتراض به سیاست‌های دولت در قبال بحران زباله‌های انباشته شده در خیابان‌های بیروت تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند و در پی درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی، بیش از ۷۰ معترض زخمی شده و یک نفر کشته شد.

همزمان خبرگزاری ملی لبنان گزارش داد فعالان لبنانی تظاهراتی را که قرار بود بعد از ظهر امروز- دوشنبه- در مرکز بیروت برگزار شود، به دلیل جلوگیری از تکرار حوادث خونین مشابه تظاهرات یکشنبه، به روز دیگری موکول کرده‌اند.

کار جمع‌آوری زباله در بیروت در دست چند پیمانکار است که پول آن‌ها را دولت پرداخت می‌کند ولی اخیرا دولت در پی بحران‌های سیاسی و بی‌ثباتی داخلی از تمدید قرارداد با شماری از این پیمانکار‌ها خودداری کرده که این امر به انباشته شدن زباله در برخی مناطق پایتخت شده است.

در همین حال نیروهای ارتش لبنان برای پایان دادن به تظاهرات و درگیری‌های خونین در خیابان‌های پایتخت مستقر شده‌اند و وزارت کشور نیز تشکیل جلسه داد.

این تظاهرات که دامنه آن در حال گسترده شدن است، رنگ سیاسی به خود گرفته است چرا که تظاهرات‌کنندگان استعفای دولت را به دلیل سوء عملکرد آن در قبال بحران زباله‌ها خواستار شده‌اند.

هم‌زمان، وزارت خارجه کویت از اتباع این کشور خواسته است به علت تحولات امنیتی در بیروت، از سفر به لبنان خودداری کنند.

کد خبر : ۲۹۹۶۲۶