خبرگزاری کار ایران

جان کربی:

سوریه، محور سفرهای فرستاده آمریکا به روسیه و عربستان است

فرستاده ویژه جدید آمریکا با سفر به روسیه و عربستان سعودی و دیدار با مقام‌های این کشورها و همچنین با سفر به سوئیس و گفت‌وگو با مقام‌های سازمان ملل متحد، درخصوص «راه‌های حل سیاسی بحران سوریه» رایزنی می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد «مایکل رتنی» که به عنوان فرستاده جدید این کشور به سوریه انتخاب شده، قرار است در سفری پنج روزه به کشورهای روسیه و عربستان سعودی، با مقام‌های این کشورها «حل و فصل سیاسی و پایدار بحران سوریه» را بررسی کند.

طبق گفته این سخنگو، مایکل رنتی که سفر خود را از امروز- جمعه- آغاز می‌کند، همچنین قرار است به سوئیس برود و با مقام‌‌های سازمان ملل درباره بحران سوریه گفت‌وگو کند.

جان کربی گفت: «من نمی‌خواهم از جانب روسیه سخن بگویم، ولی به روشنی تمام می‌گویم بحران سوریه راه حل نظامی ندارد. این موضع دولت آمریکا است.»

دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا در ماه‌های اخیر بر میزان تلاش‌ها برای پایان دادن به بحران سوریه افزوده است. در تاریخ سوم ماه آگوست، در دیدار «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با «سرگئی لاورف» و «عادل الجبیر» همتایان روسی و سعودی وی در قطر، این موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره این دیدارها گفت: «وزیر خارجه آمریکا می‌خواهد به بررسی همه گزینه‌ها با همتایان روس و سعودی خود ادامه دهد، تا مشخص شود کدام گزینه بهتر خواهد بود.»

شورای امنیت، هفدهم آگوست قطعنامه‌ای در زمینه یافتن راه‌حل سیاسی برای بحران داخلی سوریه به تصویب رساند.

کد خبر : ۳۰۰۷۱۶