خبرگزاری کار ایران

مقام‌های دمشق در نامه‌ای به سازمان ملل و شورای امنیت:

ترکیه مسئول جنایت‌ها علیه غیرنظامیان در «کفریا» و «فوعا» است

وزارت خارجه سوریه، ترکیه را مسئول هرگونه جنایت‌های گروه‌های تروریستی مسلح علیه ساکنان روستاهای شیعه‌نشین فوعا و کفریا در حومه استان ادلب، خواند.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه، روز سه‌شنبه در دو نامه جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و شورای امنیت، سکوت شورای امنیت و به‌ویژه برخی کشورهای مدعی مبارزه با تروریسم در قبال جنایت‌هایی که گروه‌های تروریستی مسلح علیه غیرنظامیان در روستاهای محاصره شده فوعا و کفریا مرتکب می‌شوند را محکوم کرد.

وزارت خارجه سوریه در این نامه‌ها متذکر شده است که گروه‌های تروریستی مسلح مورد حمایت دولت‌های عربستان سعودی، قطر و ترکیه تنها به محاصره کردن این روستاها و جلوگیری از ورود مواد غذایی، آب، دارو و فرآورده‌های سوخت به آنها با هدف گرسنه نگه داشتن ساکنان بسنده نکرده است بلکه روزانه با خمپاره و موشک این روستاها را هدف قرار می‌دهند و جان غیرنظامیان که بیشتر آنها زنان، کودکان و سالخوردگان را شامل می‌شود را می‌گیرند.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد جنایات گروه‌های تروریستی مسلح به‌ویژه «جبهه النصره» و «احرار الشام» علیه این روستاهای محاصره شده با پشتیبانی و دستورات مستقیم ترکیه و همچنین تفکر ظالمانه و ویرانگرشان که مبتنی بر ایدئولوژی تکفیری و کشتار مخالفان‌شان است نشانگر مداومت جنایت‌های تروریستی هدفمند علیه همه طیف‌های جامعه سوریه است.

وزارت خارجه سوریه از شورای امنیت خواسته است که فورا قطعنامه‌های مرتبط با مبارزه با تروریسم را با همکاری و هماهنگی نزدیک با دولت سوریه اجرا کند؛ چرا که دولت سوریه طرف اساسی است که بار مسئولیت مبارزه با تروریسم در خاک این کشور و رسوا کردن اقدامات کشورهای حامی و پشتیبان گروه‌های تروریستی مسلح به‌ویژه دولت‌های عربستان و قطر و رهبران ترکیه را برعهده دارد.

دمشق همچنین شورای امنیت را به اقدام فوری علیه این کشورها به منظور متوقف کردن حمایت آنها از گروه‌های تروریستی جبهه النصره و احرار الشام و همتایان آنها در سوریه، فرا خوانده است.

در پایان این دو نامه آمده است: «زمان آن فرا رسیده است که جامعه جهانی به جای سکوت در برابر جنایات گروه‌های تروریستی مسلح و حامیان آنها، مسئولیت شکست در مبارزه با تروریسم را متوجه طرف‌هایی کند که مانع شورای امنیت در انجام ماموریت خود که مبارزه با تروریسم و حامیان آن است، شده است.

کد خبر : ۳۰۲۱۲۷