خبرگزاری کار ایران

ششمین نامزد دموکرات وارد رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری شد

یکی دیگر از اعضای دموکرات به صورت رسمی نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا اعلام کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پولیتیکو، «لاورنس لسیگ» استاد حقوق دانشگاه هاروارد نامزدی خود را برای انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا به صورت رسمی اعلام کرد.

لسیگ که ششمین نامزد دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آینده آمریکا محسوب می‌شود، گفت: «باید تشخیص دهیم که دولتی داریم که کار نمی‌کند. این روند رو به بن‌بست سیاست آمریکایی در واشنگتن در حال حاضر به نیاز‌ها پاسخ نمی‌دهد. باید راهی بیابیم که تمرکز روی تغییراتی که دولت را وادار به عمل کند، افزایش دهد.»

وی افزود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری، پس از امضای اصلاحیه قانون انتخابات و بودجه مالی کمپین‌های تبلیغاتی از سمت ریاست‌جمهوری استعفا داده و قدرت را به معاون خود منتقل می‌کند.

نامزد دموکرات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا گفت: «معاون رئیس‌جمهوری باید با ارزش‌های حزب دموکرات آشنا و سازگار باشد.»

یک نظرسنجی در پایگاه خبری کمپین لسیگ به هواداران وی اجازه می‌دهد از میان گزینه‌های سناتور دموکرات «الیزابث وارن» از ایالت ماساچوست، «نیل دگراسه تایسون» فیزیکدان معروف در زمینه نجوم، «رابرت رایش» دبیر سابق حزب کار، «جون استورات» مجری سابق برنامه «دیلی‌شو» و همین‌طور «شریل سندبرگ» مدیر اجرای شبکه اجتماعی فیس‌بوک و بسیاری دیگر از نامزدهای دموکرات ریاست‌جمهوری به جز «لینکلن چافی» یک نفر را به عنوان معاون ریاست‌جمهوری انتخاب کنند.

کد خبر : ۳۰۳۱۷۸