خبرگزاری کار ایران

«میچ مک‌کانل» خطاب به دموکرات‌ها:

رای گیری درباره برجام را فیلیباستر نکنید

رهبر اکثریت سنای آمریکا به دموکرات‌ها هشدار داد رای‌گیری درباره قطعنامه رد توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ را فیلیباستر نکنند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت جمهوری‌خواه در سنای آمریکا به دموکرات‌ها هشدار داد رای‌گیری درباره قطعنامه رد برجام در کنگره را فیلیباستر نکنند.

رهبر اکثریت سنای آمریکا گفت: «انتظار دارم هر سناتوری که (درباره قانون بازنگری توافق هسته‌ای ایران) رای داده است برای رد یا تایید رای بدهد. فیلیباستر یا محدودیت‌های تصنعی در کار نباشد بلکه، یک رای مهم درباره این قطعنامه انجام شود.»

مک‌کانل با اشاره به اینکه دموکرات‌ها برای حمایت از «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا تلاش می‌کنند رای‌گیری درباره قطعنامه ایران را فیلیباستر کنند، گفت: «در حالی که اوباما تا چند ماه دیگر دفتر (ریاست جمهوری) را ترک می‌کند، بقیه کشور و جهان باید با عواقب قابل پیش‌بینی توافق برای دوره‌ای بسیار بیشتر از سال آینده دست و پنجه نرم کنند.»

اگر دموکرات‌ها قطعنامه را مسدود نکنند، اوباما وعده داده است برای پنجمین بار در دوران ریاست‌جمهوری خود از حق وتو استفاده کند.

کد خبر : ۳۰۳۷۵۶