خبرگزاری کار ایران

ولادیمیر پوتین:

توطئه‌های داعش برای مکه، مدینه و بیت‌المقدس نگران‌کننده است

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که گروه تروریستی داعش برای شهرهای مقدس طرح‌هایی در نظر دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از راشاتودی، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه امروز-سه‌شنبه- گفت که گروه تروریستی داعش برای شهرهای مقدس مکه، مدینه و بیت‌المقدس توطئه‌هایی در نظر دارد که نگران‌کننده هستند.

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که طرح رهبران گروه تروریستی داعش به همراه ورود اعضای این گروه تروریستی در میان هزاران پناهجوی سوری و آفریقای‌شمالی باعث به خطر افتادن امنیت در اروپا و سایر نقاط جهان می‌شود.

پوتین تصریح کرد: «تندرو‌ها از بسیاری از کشورهای جهان از جمله اروپا در داعش آموزش‌های ایدئولوژیکی و نظامی می‌بینند و به طور قطع نگران این هستیم که این افراد به کشورهای خود بازگردند.»

وی افزود: «روسیه برای جنگ با تندرو‌ها پیشنهاد ایجاد یک ائتلاف گسترده را بدون فوت وقت داده است. این ائتلاف باید تمام کسانی را که برای مبارزه با تروریسم آماده هستند، شامل شود.»

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از سخنان امروز خود بر حمایت این کشور از «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه تاکید کرد و گفت که روسیه به این حمایت ادامه می‌دهد.

پوتین گفت: «حمایت فنی و نظامی خود را به دولت دمشق ارائه داده‌ایم و این روند ادامه می‌یابد. از سایر کشور‌ها نیز درخواست می‌کنیم در این جریان به ما بپیوندند.»

رئیس‌جمهوری روسیه گفت: «باید اقدام‌های دولت سوریه و نیروهای کرد را همراه با حمایت دیگر کشورهای منطقه برای جنگ با تروریسم هماهنگ کنیم.»

کد خبر : ۳۰۵۳۰۱