خبرگزاری کار ایران

«میچ مک‌کانل» در دومین رای گیری درباره برجام مدعی شد:

اوباما واقعیت را درباره برجام نادیده می‌گیرد

رهبر جمهوری خواهان در سنای آمریکا مدعی شد که رئیس جمهوری این کشور واقعیت را درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ در نظر نگرفته است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «میچ مک‌کانل» رهبر اکثریت سنای آمریکا امروز-سه شنبه- مدعی شد که «باراک اوباما» رئیس جمهوری این کشور واقعیت را نادیده می‌گیرد و به این ترتیب به یک «پیروزی زشت» تن داده است.

رهبر جمهوری خواهان آمریکا که در دومین تلاش اعضای این حزب برای مخالفت با برجام و رای گیری علیه این توافق سخنرانی کرد، گفت: «اوباما چطور می‌تواند مسدود کردن رای را درباره موضوعی با چنین ابعاد گسترده‌ای توجیه کند؟ وی به راحتی وافقعیت را در زمانی که ناخوشایند باشد نادیده می‌گیرد که به وضوح یک پیروزی زشت است.»

اوباما اخیرا در بیانیه‌ای گفت که توافق ایران و گروه ۱+۵ از حمایت قانون گذاران و شهروندان آمریکایی برخوردار است.

مک‌کانل افزود که اگر دموکرات‌ها در تصمیم رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر اتخاذ این پیروزی زشت سهیم شوند، به وضوح شمار رای لازم برای این اقدام را در اختیار دارند.

وی تصریح کرد که در صورتی که دموکرات‌ها اجازه رای را بدهند، اکثریت جمهوری خواهان در سنا برجام را رد می‌کنند.

دموکرات‌های حامی برجام که شمار آن‌ها به ۴۲ نفر می‌رسد، اخیرا انجام رای گیری توسط جمهوری خواهان علیه توافق هسته‌ای را فیلیباستر کردند و به این ترتیب این رای گیری به تاخیر افتاد.

 «هری رید» رهبر اقلیت در سنای آمریکا امروز با انتقاد شدید از مک‌کانل گفت که سخنان وی به هیچ عنوان از لحاظ منطقی اعتبار ندارد.

وی تصریح کرد: «پیشنهاد می‌کنم که رهبران جمهوری خواه در آینده به صورت واقعگرایانه حقایق برجام را ببینند زیرا، آنچه که مک‌کانل بر آن تاکید کرد هیچ ربطی به حقایق فعلی ندارد.»

کد خبر : ۳۰۵۴۶۵