خبرگزاری کار ایران

راهپیمایی هواداران دولت مالزی در پایتخت

هواداران دولت مالزی در پایتخت این کشور دست به راهپیمایی گسترده زدند.

به گزارش ایلنا به نقل از مالیژیاتودی، هزاران نفر امروز -چهارشنبه- در کوالالامپور پایتخت مالزی در حمایت از دولت این کشور راهپیمایی گسترده‌ای برگزار کردند.

مسئولان «سازمان ملی مالایی‌های متحد» حزب حاکم کشور اعلام کردند که با راه‌اندازی راهپیمایی گسترده تلاش می‌کنند عزت این کشور را حفظ کنند.

راهپیمایی امروز پس از راهپیمایی دو هفته گذشته حزب اپوزیسیون و درخواست‌ آن‌ها برای استعفای «نجیب رزاق» نخست وزیر مالزی انجام می‌شود.

رهبران حزب حاکم مالزی اعلام کردند که راهپیمایی دو هفته گذشته به تحریک چینی‌های مخالف دولت انجام شده است.

 «جمال یونس» یکی از رهبران ارشد سازمان ملی مالایی‌های متحد گفت: «نمی‌توانید کسی را تحریک کنید یا تنش نژادپرستی در این کشور به راه بیندازید.»

رهبران حزب حاکم از هواداران دولت درخواست کردند لباس قرمز را به نشانه عضویت در این حزب و تمییز دادن از لباس زردهای اپوزیسیون شرکت‌کننده در راهپیمایی آگوست گذشته به تن کنند.

شمار ماموران امنیتی مالزی در بخش چینی‌نشین این کشور به شدت افزایش یافته است و اکثر مغازه‌ها در این ناحیه بسته شدند.

مامور امنیتی پلیس مالزی

نخست‌وزیر مالزی از راهپیمایی امروز حمایت نکرده اما، با برگزاری آن نیز مخالفتی نشان نداده است.

 «زاهد حمیدی» معاون نخست‌وزیر مالزی گفت هر شعار یا پرچمی شامل کلمات تحریک‌کننده ممنوع است.

هزاران مخالف دولت در راهپیمایی ماه گذشته میلادی خواستار استعفای نخست‌وزیر مالزی به اتهام سوءاستفاده مالی از یک حساب دولتی شدند.

راهپیمایی حزب اپوزیسیون مالزی

نخست‌وزیر مالزی اتهام‌ها را رد کرد و مسئولان مبارزه با فساد مالی اعلام کردند که پول‌ها از اعطاکنندگان خارجی به حساب شخصی نخست وزیر واریز شده است.

کد خبر : ۳۰۵۶۸۹