خبرگزاری کار ایران

یک منبع نظامی سوری اعلام کرد:

ارتش سوریه استفاده از تسلیحات جدید روسیه را آغاز کرده است

یک منبع نظامی سوریه، روز پنجشنبه، اعلام کرد ارتش این کشور به‌تازگی استفاده از انواع جدید تسلیحات هوایی و زمینی عرضه شده توسط روسیه را آغاز کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، یک منبع نظامی سوریه، روز گذشته در گفت‌وگو با خبرگزاری «رویترز» اعلام کرد ارتش سوریه اخیرا استفاده از انواع جدید تسلیحات هوایی و زمینی وارد شده از روسیه را آغاز کرده است.

این منبع افزود، این تسلیحات تا حد زیادی موثر و دقیق است و اهداف را با دقت زیاد هدف قرار می‌دهد. این تسلیحات انواع مختلفی دارد و هم هوایی است و هم زمینی.

به گفته این منبع، ارتش سوریه در ماه‌های گذشته برای استفاده از این تسلیحات آموزش دیده است.

«ولید المعلم» وزیر خارجه سوریه نیز، روز گذشته در گفت‌وگویی تلویزیونی اعلام کرد، روسیه کشورش را به تسلیحات جدید مجهز کرده و نیروهای سوری را درخصوص چگونگی استفاده از آنها آموزش داده است.

وزیر خارجه سوریه تصریح کرد در صورت نیاز، کشورش از روسیه درخواست خواهد کرد تا نیروهای رزمی آن در کنار نیروهای سوری بجنگد ولی در حال حاضر هیچ نظامی روسیه در این کشور حضور ندارد.

از طرف دیگر، دولت روسیه، روز پنجشنبه اعلام کرد حمایت نظامی از دمشق با هدف مبارزه با تروریست‌ها و «جلوگیری از وقوع فاجعه در منطقه» صورت می‌گیرد.

کد خبر : ۳۰۵۹۵۰