خبرگزاری کار ایران

نماینده سازمان ملل در سوریه;

تروریسم و اسرائیل موانع تحقق توسعه پایدار در منطقه هستند

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با اعلام اینکه تروریسم و اسرائیل دو مانع اصلی تحقق توسعه پایدار در منطقه هستند، خاطرنشان کرد حامیان تل‌آویو در سازمان ملل مانع مجازات آن به خاطر جنایت‌هایش می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از سوریا الان، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل، در کنفرانس توسعه مجمع عمومی این سازمان گفت: «تروریسم همه آنچه در اطرافش وجود دارد را به آتش می‌کشد و سرنوشت و آینده سوری‌ها را که باید به سوی توسعه و پیشرفت حرکت کنند، با مشکل مواجه کرده است. هدف تروریست‌ها آسیب زدن به اقتصاد سوریه و زیرساخت‌های آن است. آنها به‌صورت برنامه‌ریزی شده، منابع سوریه را غارت می‌کنند و امنیت جانی مردم را به خطر می‌اندازند.»

الجعفری افزود «سیاست‌های نادرست برخی کشورها موج تروریسم را شکل داده است که برخی بر موج تروریسم سوار شده‌اند و اهداف سیاسی غیر اخلاقی خود را دنبال می‌کنند. برخی هم در برابر گسترش تروریسم در منطقه بی‌تفاوت بودند. در حالی‌که تروریست‌ها با استفاده از فناوری‌های مدرن و پشتوانه‌های مالی مرزها را درنوردیده‌اند»

وی تصریح کرد: «آنچه امروز در سوریه اتفاق می‌افتد، موج افراطی‌گری و تروریسم است که تروریست‌ها و دستگاه‌های جاسوسی منطقه‌ای و بین‌المللی معروف، آن را هدایت می‌کنند. همه می‌دانیم که فتواهای تروریستی که سوری‌ها را به جان یکدیگر می‌اندازد، از کجا صادر می‌شود. ما می‌دانیم که چه کسانی از تروریست‌ها و مزدوران آنها حمایت تسلیحاتی و مالی می‌کنند.»

این دیپلمات سوری تأکید کرد جنگ ملت، دولت و ارتش سوریه، جنگ اعتدال با افراط  و جنگ تمدن با تحجر است.

نماینده دائم سازمان ملل در سوریه، تروریسم و اشغالگری اسرائیل را به عنوان دو مانع مهم در مسیر توسعه پایدار در منطقه نام برد و خاطرنشان کرد حامیان اسرائیل که از صاحب‌نفوذان در سازمان ملل هستند، باعث شده‌اند تا این رژیم هیچگاه به خاطر جنایت‌ها علیه فلسطینیان و سوری‌ها در جولان اشغالی مجازات نشود. 

کد خبر : ۳۰۸۳۱۱