خبرگزاری کار ایران

بیل کلینتون در پاسخ به انتقادهای ترامپ:

تلاش‌های هیلاری کلینتون اعمال تحریم‌ها علیه ایران را ممکن کرد

رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا گفت که وزیر خارجه سابق این کشور برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران تلاش کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌ان، «بیل کلینتون» رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا در واکنش به انتقادهای «دونالد ترامپ» نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور از «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و رقیب انتخاباتی خود، گفت که اقدام‌های هیلاری کلینتون به اعمال تحریم‌ها علیه ایران انجامید.

ترامپ در یکی از سخنرانی‌های خود گفت: «اقدام‌هایی که هیلاری کلینتون به عنوان وزیر خارجه این کشور انجام داد، در رده پایینی قرار می‌گیرد و شاید بتوان گفت که وی جزو بد‌ترین وزرای خارجه تاریخ آمریکا بوده است.»

بیل کلینتون به اقدام‌ها و تلاش‌های همسر خود برای اعمال تحریم‌ها علیه ایران و همین‌طور درخواست از روسیه و چین در حوزه رفع تحریم‌ها و مذاکرات هسته‌ای با ایران اشاره کرد و مدعی شد که در حالی‌که برجام به عنوان یک توافق بحث‌برانگیز مطرح است، تحریم‌ها علیه ایران به عنوان یک اقدام موفق محسوب می‌شود.

وی در ادامه ادعاهای خود افزود: «حتی جمهوری‌خواهان نیز بر این باور هستند که تحریم‌ها علیه ایران یک اقدام مناسب بوده است.»

وی همچنین مدعی شد: «این یک دستاورد عظیم است. این‌که بتوان روسیه و چین را به رفع تحریم‌ها مجبور کرد و به این ترتیب افرادی که از توافق هسته‌ای راضی نیستند، از تحریم‌ها خرسند هستند.»

کد خبر : ۳۰۹۱۷۱