خبرگزاری کار ایران

انتقاد شدید مقام‌های تل‌آویو از سخنرانی عباس در سازمان ملل

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی سخنرانی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک را به شدت محکوم کرده و وی را به دروغ‌گویی و دامن زدن به تنش و درگیری‌های قدس اشغالی متهم کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، دفتر نتانیاهو شامگاه چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای مدعی شد که رژیم صهیونیستی خلاف فلسطینیان اوضاع حاکم بر مسجدالاقصی را حفظ می‌کند و به توافقنامه‌های به امضا رسیده با اردن در این زمینه پایبند است.

دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تصریح کرد که از تشکیلات خودگردان و رئیس آن می‌خواهیم بدون هیچ قید و شرطی به میز مذاکرات صلح با اسرائیلی‌ها بازگردند.

از طرف دیگر، رئیس حزب «اسرائیل خانه ما» نیز عباس را به شدت مورد حمله و انتقاد قرار داده و تاکید کرد که او جزو دشمنان اصلی این رژیم است.

«آویگدور لیبرمن» تاکید کرد که باز هم شاهد سخنرانی بی‌محتوا و بی‌ارزش دیگری از جانب محمود عباس بودیم که طی آن باز هم اسرائیل را تهدید کرد.

لیبرمن عنوان کرد که عباس در دوران ریاست تشکیلات خودگردان بیش از هر طرف دیگری با اسرائیل خصومت داشته است و فلسطینیان را علیه تل‌آویو تحریک کرده است و باید هرچه سریع‌تر از سمت کنونی خود که به شیوه‌ای غیر قانونی آن را تصرف کرده است، کناره‌گیری کند.

از طرف دیگر، «نفتالی بنت» وزیر آموزش و پرورش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب «خانه یهودی» ضمن هجمه شدید علیه عباس، تصریح کرد که عباس بار دیگر به روزهای خوب خود در گذشته که خواستار آزادی قاتلان اسرائیلی‌ها بود، بازگشت.

همچنین «گلعاد اردان» رئیس پلیس رژیم صهیونیستی نیز در واکنش به سخنان عباس در سازمان ملل گفت که عباس به دروغ‌پردازی در مورد قدس و مسجدالاقصی پرداخت و باورش سخت است که این‌‌ همان شخصی باشد که محافل سیاسی اسرائیلی و جهانیان او را فردی معتدل و میانه‌رو می‌دانستند.  

 

کد خبر : ۳۰۹۴۵۲