خبرگزاری کار ایران

آخرین زندانی انگلیسی بازداشتگاه گوانتانامو دست به اعتصاب غذا زد

تنها زندانی انگیسی بازداشتگاه گوانتانامو که قرار است به زودی آزاد شود، دست به اعتصاب غذا زده است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «شاکر عامر» آخرین زندانی انگلیسی بازداشتگاه گوانتانامو که تا چند هفته دیگر آزاد می‌شود، دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کرده است که امکان دارد از این اعتصاب غذا جان سالم به در نبرد.

روزنامه «میل» نوشت که عامر به رغم دریافت خبر آزادی خود در طی چند هفته آینده، اعلام کرده است که همچنان مورد آزار و اذیت جسمی قرار می‌گیرد.

عامر در گفت‌و‌گو با «کلایو استافورد اسمیث» وکیل انگلیسی خود گفته است: «خیلی‌ها هستند که تمایلی ندارند بار دیگر روی آفتاب را ببینم.»

آخرین زندانی انگلیسی بازداشتگاه گوانتانامو همچنین تصریح کرده است: «این‌که برگه‌ها را امضا کرده‌اند، معنای خاصی ندارد. قبل از آن‌که از این‌جا خارج شوم هر اتفاقی ممکن است رخ بدهد. به این ترتیب اگر بمیرم، مسئولیت کامل آن بر عهده آمریکایی‌ها خواهد بود.»

مقام‌های آمریکایی اخیرا از تصمیم «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور برای آزاد کردن و بازگرداندن عامر پس از ۱۳ سال به کشور خود خبر دادند.

مقام‌های آمریکایی اعلام کردند که تصمیم آزاد کردن آخرین شهروند انگلیسی در بازداشتگاه گوانتانامو در جریان یک مکالمه تلفنی اوباما با «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس صورت گرفت.

اوباما به رغم نزدیک شدن به پایان دوره دوم ریاست‌جمهوری خود همچنان نتوانسته است به وعده انتخاباتی اولیه خود مبنی بر تعطیل کردن بازداشتگاه گوانتانامو عمل کند.

کد خبر : ۳۱۰۳۵۸