خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید:

بمباران بیمارستان قندوز «جنایت جنگی» محسوب نمی‌شود

مقام‌های کاخ سفید اعلام کردند که نمی‌توان بمباران یکی از بیمارستان‌های افغانستان را «جنایت جنگی» نامید.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید از این‌که بمباران یکی از بیمارستان‌های شهر قندوز به عنوان جنایت جنگی محسوب شود، اجتناب کرد و گفت که این مورد یک حادثه غم‌انگیز است.

ارنست در پاسخ به این‌که آیا حمله هوایی به بیمارستان قندوز یک جنایت جنگی است یا خیر، گفت: «چنین برچسبی را نمی‌توانم استفاده کنم زیرا، این مساله در دست بررسی است.»

وی افزود: «این اتفاق‌ها به شدت ناراحت‌کننده هستند. درباره کسانی صحبت می‌کنیم که از آسایش و امنیت خانه‌های خود صرف‌نظر کرده‌ و به مناطقی سفر کردند که همه می‌دانند خطرناک است. حقیقت این است که از دست رفتن شماری از این زندگی‌ها یک حادثه غم‌انگیز است.»

سخنگوی کاخ سفید تصریح کرد که «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا از تحقیقاتی که توسط وزارت دفاع، ناتو و همین‌طور بازرسان مشترک آمریکایی و افغانی در حال انجام هستند، اطمینان کامل دارد.

جت‌های جنگنده آمریکایی یکشنبه گذشته به اشتباه یک بیمارستان در قندوز را بمباران کردند که در جریان این حمله هوایی ۲۲ نفر از جمله ۱۲ کارمند و عضو پزشکان بدون مرز و همین‌طور ۱۰ بیمار جان خود را از دست دادند و ده‌ها نفر دیگر زخمی شدند.

کد خبر : ۳۱۰۹۲۸