خبرگزاری کار ایران

خبرگزاری فرانسه:

کلینتون نسخه شماره دو اوباما نخواهد بود

«هیلاری کلینتون» در زمان فعالیت به عنوان وزیر خارجه «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا، وظایف خود را با وفاداری کامل انجام داد، اما از زمانی که نامزدی خود را در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور اعلام کرد، مسیر خود را در رابطه با بسیاری از مسائل و سیاست‌های کلیدی، از دولت اوباما جدا کرد.

 به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هیلاری کلینتون» در زمان فعالیت به عنوان وزیر خارجه «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا، وظایف خود را با وفاداری کامل انجام داد، اما از زمان اعلام نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ این کشور، کلینتون مسیر خود را در رابطه با بسیاری از مسائل و سیاست‌های کلیدی، از دولت اوباما جدا کرد.

کلینتون برای مثال از دولت اوباما به دلیل طولانی شدن کمک‌های آمریکا به مخالفان دولت سوریه انتقاد کرد.

پیام جدید کمپین انتخاباتی هیلاری کلینتون بر تفاوت نگرش وی با سیاست‌های دولت اوباما، متمرکز شده است.

اما برجسته‌ترین تفاوت میان تفکرات هیلاری با سیاست‌های دولت اوباما روز گذشته-چهارشنبه- زمانی مشخص شد که کاندیدای پیشتاز انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا، مخالفت خود را با توافق تاریخی تجارت میان واشنگتن و ۱۱ کشور دیگر حاشیه اقیانوس آرام، اعلام کرد.

البته تفاوت میان کلینتون و اوباما به رقابت انتخاباتی سال ۲۰۰۸ باز می‌گردد؛ زمانی که اوباما از کلینتون به دلیل موافقت وی با آغاز حمله به عراق انتقاد کرد.

هیلاری کلینتون بار‌ها اعلام کرده است که برای فعالیت به عنوان دوره سوم اوباما یا دوره سوم همسرش «بیل کلینتون» رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، کاندیدا نشده است و در صورت انتخاب شدن به عنوان رییس‌جمهوری آمریکا، سیاست‌های خود را اجرا خواهد کرد.

کد خبر : ۳۱۱۵۹۹