خبرگزاری کار ایران

در پی کناره گیری «کوین مک کارتی»؛

جمهوری خواهان «پاول رایان» را به عنوان نامزد جدید ریاست مجلس نمایندگان معرفی می‌کنند

جمهوری خواهان ارشد مجلس نمایندگان از نماینده ایالت ویسکانسین برای ریاست این مجلس دعوت کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از سی ان ان، جمهوری خواهان ارشد مجلس نمایندگان آمریکا امروز-جمعه- تمایل خود را برای نامزدی «پاول رایان» نماینده جمهوری خواه ایالت ویسکانسین به عنوان جانشین «جان بینر» رئیس این مجلس اعلام کردند.

«کوین مک کارتی» رهبر اکثریت مجلس نمایندگان آمریکا که با کناره گیری تعجب برانگیز خود از رقابت برای ریاست این مجلس بحث برانگیز شد، از جمله کسانی بود که اعلام کرد رایان به صورت خصوصی برای این سمت ابراز تمایل کرده است.

مک کارتی به سی ان ان گفت: «رایان به این موضوع فکر می‌کند اما، تصمیم با وی است. اگر تصمیم بگیرد در سمت ریاست مجلس قرار بگیرد، رئیس فوق العاده‌ای می‌شود.»

 «دارل ایسا» نماینده جمهوری خواه ایالت کالیفرنیا نیز گفت که رایان به صورت خصوصی به وی گفته است که درباره ریاست مجلس در حال تصمیم گیری است.

وی گفت: «گمان می‌کنم که رایان از یک پاسخ «قطعا خیر» به سمت این پیش رفته است که باید این موضوع را در نظر بگیرد.»

این در حالی است که شماری از قانون گذاران جمهوری خواه اعلام کردند که رایان بار‌ها اعلام کرده است که تمایلی برای قرار گرفتن در سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا ندارد.

 «تیم هولسکامپ» نماینده جمهوری خواه ایالت کانزاس پس از دیدار خصوصی جمهوری خواهان گفت: «یک نام انتخاب شد و تا آنجا که می‌دانم، (رایان) تمایلی به انجام این کار نداشت.»

 «جان فلمینگ» نماینده جمهوری خواه ایالت لوئیزیانا نیز با رد تمایل رایان نسبت به ریاست مجلس نمایندگان گفت: «گمان می‌کنم که بیشتر موضوع به رسانه‌ها باز می‌گردد. رایان صریحا اعلام کرده است که تمایلی ندارد.»

کد خبر : ۳۱۱۸۳۳