خبرگزاری کار ایران

هم‌زمان با واکنش قانون‌گذاران آمریکایی؛

«رید» برای تجدیدنظر در حکم «رضائیان» به روحانی نامه می‌نویسد

رهبر اقلیت‌ دموکرات در سنای آمریکا از تصمیم برای نوشتن نامه‌ای به رئیس‌جمهوری ایران برای تغییر حکم روزنامه‌نگار واشنگتن‌پست خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، «هری رید» رهبر دموکرات‌های سنای آمریکا گفت که تصمیم دارد نامه‌ای به «حسن روحانی» رئیس‌جمهوری ایران برای اعمال تجدیدنظر در حکم صادر شده علیه «جیسون رضائیان» خبرنگار واشنگتن‌پست بنویسد.

رهبر اقلیت‌های سنای آمریکا با اشاره به برجام گفت: «امیدوار بودم با تمام اقدام‌هایی که میان دو کشور در چند سال اخیر انجام شد، ‌حکم بهتری صادر شود.»

وی همچنین از این‌که حکم پیش از این صادر شده اما روز گذشته-دوشنبه- اعلام شده است، ابراز تعجب کرد.

رید همچنین گفت که درباره تغییر مثبت حکم رضائیان خوش‌بین است.

رهبر دموکرات‌های سنا گفت: «گمان می‌کنم که این بهترین اقدام برای ایران و همین‌طور به طور قطع بهترین اقدام برای ما است.»

شماری از قانون‌گذاران آمریکایی نیز انتقادهایی را به دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری این کشور درباره عملکرد وی در قبال توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ وارد کردند.

شماری از اعضای مجلس نمایندگان آمریکا مدعی شدند که حکم رضائیان در فقدان مدارک و اسناد کافی و با روند قضاوت ناقص انجام شده است.

قانون‌گذاران آمریکایی با اشاره به این‌که اوباما باید تلاش کند رضائیان را به این کشور بازگرداند، در بیانیه‌ای اعلام کردند: «از دولت آمریکا می‌خواهیم تحریم‌های اقتصادی علیه ایران را تا زمانی که هر چهار زندانی آمریکایی در ایران آزاد نشده‌اند، لغو نکند.»

کد خبر : ۳۱۳۰۰۵