خبرگزاری کار ایران

برای مقابله با ورود پناهجویان؛

مجارستان مرز خود با کرواسی را مسدود کرد

مجارستان مرز خود با کرواسی را از نخستین ساعات امروز -شنبه- و در ادامه سیاست‌های سخت‌گیرانه در برابر موج ورود پناهجویان، مسدود کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، دولت راستگرای مجارستان پیش از این مرز خود با صربستان را نیز برای جلوگیری از ورود صدها هزار پناهجو، مسدود کرده بود. بسیاری از این پناهجویان اهل سوریه هستند و از جنگ داخلی در این کشور فرار می‌کنند.

تنها ساعاتی پیش از آن‌که مجارستان مرز خود با کرواسی را مسدود کند، قطاری که حامل تعداد زیادی از پناهجویان بود، به مرز مجارستان رسید.

با بسته شدن مرز مجارستان با کرواسی، پناهجویان از این پس برای رسیدن به اروپای مرکزی باید از اسلوونی عبور کنند.

«رانکو استوجیچ» وزیر کشور کرواسی در این‌باره گفت: «آنها را به سمت اسلوونی می‌فرستیم. این امر به معنای آن است که باید به تمامی مقررات احترام بگذاریم زیرا توافقی با اسلوونی در مورد مسیر جایگزین سوم مهاجران که همان کرواسی است، صورت نگرفته است. بسیار مهم است که اسلوونی تا زمانی که اتریش و آلمان مهاجران را می‌پذیرند، به افرادی که به کرواسی می‌آیند اجازه عبور دهد.»

دولت مجارستان تقریبا در تمام طول مرز جنوبی خود اقدام به حصارکشی کرده است؛ اقدامی که به گفته دولت این کشور با هدف دفاع از رفاه و امنیت اتحادیه اروپا در برابر پناهجویانی که «ارزش‌های مسیحی» اروپا را تهدید می‌کنند، صورت می‌گیرد.

کد خبر : ۳۱۴۰۹۴