خبرگزاری کار ایران

در کمیسیون مشترک برجام؛

«تام شانون» بر اهمیت تعهد به مفاد توافق هسته‌ای تاکید کرد

شرکت‌کنندگان در کمیسیون مشترک برجام بر اهمیت نیاز به کار سازماندهی شده و پایبندی به تعهدات خود تاکید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، نمایندگان ایران و گروه ۱+۵ در کمیسیون مشترک برجام که در وین برگزار شد، بر اهمیت سازماندهی امور به منظور ایجاد اصلاحات و اقدام‌های لازم این کمیسیون در راستای روز اجرایی شدن توافق و پایبندی به تعهدات خود تاکید کردند.

شرکت‌کنندگان در کمیسیون مشترک برجام در جریان موارد به روزرسانی شده ایران در زمینه برنامه‌های خود در راستای انجام تعهدات هسته‌ای این کشور قرار گرفتند.

 «تام شانون» که ریاست هیات آمریکایی را بر عهده دارد، به همراه «استفن مول» مسئول هماهنگی اجرای توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ نیز خلاصه‌ای از اقدام‌های انجام شده ایالات متحده در روز اجرایی شدن برجام ارائه کردند.

متخصصان هسته‌ای آمریکایی در حاشیه کمیسیون مشترک برجام با همتایان خود در میان دیگر اعضا و همین طور متخصصان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور حصول اطمینان از پایبندی طرف‌های توافق نسبت به روز عملیاتی شدن آن رایزنی کردند.

شانون در دیداری جداگانه با مسئولان ایرانی بر اهمیت تعهد و شفافیت اقدام‌های این کشور نسبت به مفاد برجام تاکید کرده و بار دیگر مساله شهروندان آمریکایی زندانی در ایران را مطرح کرد.

کد خبر : ۳۱۴۹۶۱