خبرگزاری کار ایران

جان کری:

برجام امنیت منطقه را افزایش می‌دهد

وزیرخارجه آمریکا گفت که برجام باعث بالا رفتن سطح امنیت در منطقه می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جان کری» وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر اهمیت اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، گفت که برجام باعث افزایش امنیت منطقه می‌شود.

وزیر خارجه آمریکا در مراسم تعیین چهره سال مجله «فارین پالسی» گفت: «باید به مطلبی درباره افرادی که از برجام حمایت کردند و آن‌هایی که مخالف این توافق بودند نیز بپردازیم. بر این باور هستم که برجام منطقه را برای تمامی کشور‌ها از جمله متحدان ما امن‌تر می‌کند. زمانی‌که مذاکرات در حال انجام بود، تمامی افراد به برجام از این موضع نگاه نمی‌کردند. به این موضوع واقف هستم و به این امر احترام می‌گذارم.»

کری افزود: «دو روز گذشته به صورت رسمی وارد فاز عملیاتی برجام شدیم. طی چند هفته آینده ایران باید ۱۲ هزار سانتریفیوژ در شرایط مناسب نگهداری کند و ۹۸ درصد اورانیوم غنی شده خود را به خارج از کشور بفرستد و همین‌طور هسته رآکتور آب سنگین خود را از بین ببرد.»

وی ادامه داد: «بنابراین تمام افرادی که موافق برجام بودند و تمام افرادی که مخالف آن بودند، باید اکنون به جمع نیروهایی بپیوندند که برای حصول اطمینان از اجرای کامل و راستی‌آزمایی برجام تلاش می‌کنند. همگی بر یک هدف مبنی بر این‌که ایران هیچ‌گاه نباید به سلاح هسته‌ای دست پیدا کند، تاکید دارند و اکنون زمان اطمینان از این مساله است.»

کد خبر : ۳۱۵۵۵۱