خبرگزاری کار ایران

اعتراف ناتو به کشته شدن غیرنظامیان در حمله به بیمارستان «قندوز»

مسئولان سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) کشته شدن غیرنظامیان در جریان بمباران بیمارستان «قندوز» افغانستان را تایید کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از ای‌بی‌سی، بازرسان ائتلاف ناتو در گزارش خود به کشته شدن غیرنظامیان در جریان حمله هوایی جت‌های جنگنده آمریکایی به بیمارستان قندوز افغانستان در تاریخ سوم اکتبر گذشته اعتراف کردند.

ژنرال «ویلسون شوفنر» سخنگوی نیروهای موسوم به «پشتیبانی قاطع» در بیانیه‌ای اعلام کرد: «گزارش‌ها نشان می‌دهد که قربانیان غیرنظامی بمباران تایید شده است. با دولت افغانستان برای شناسایی قربانیان همکاری کاملی انجام می‌دهیم.»

بیانیه همچنین تصریح می کند که ژنرال «جان کمپبل» فرمانده ارشد نیروهای آمریکایی در افغانستان به همراه دو ژنرال دیگر بر انجام بازرسی‌ها به منظور اجرای تحقیقاتی مستقل و به دور از هرگونه دخالت خارجی نظارت دارد.

مسئولان پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کردند که شمار قربانیان بمباران هوایی جت‌های جنگنده آمریکایی به بیمارستان قندوز افغانستان به ۳۰ نفر افزایش پیدا کرده است.

در بیانیه پزشکان بدون مرز آمده است که دست کم ۱۳ عضو این سازمان و ۱۰ بیمار در جریان بمباران جت‌های جنگنده آمریکایی جان خود را از دست داده‌اند و اجساد هفت نفر دیگر هنوز شناسایی نشده است.

پزشکان بدون مرز حمله هوایی آمریکا به بیمارستان قندوز را جنایت جنگی می‌داند و از سازمان‌های بین المللی درخواست کرده است تیم تحقیقات و بازرسی در این مورد تشکیل شود.

کد خبر : ۳۱۶۱۶۵