خبرگزاری کار ایران

فرانسه از مشارکت ایران در مذاکرات وین درباره سوریه استقبال کرد

دولت فرانسه از مشارکت خود در مذاکرات بین‌المللی که قرار است اواخر هفته جاری در پایتخت اتریش برای بررسی بحران سوریه برگزار شود، خبر داد و از مشارکت ایران در این مذاکرات استقبال کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «استفان لوفول» سخنگوی دولت فرانسه، اعلام کرد «لوران فابیوس» وزیر خارجه این کشور نماینده پاریس در مذاکرات وین خواهد بود.

لوفول با اعلام این‌که فابیوس پس از آغاز این مذاکرات، با «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه تلفنی گفت‌وگو می‌کند، افزود که فرانسه به گفت‌وگو با همه به‌ویژه با روس‌ها و ایرانی‌ها ادامه خواهد داد.

این سخنگو عنوان کرد که فرانسه از دعوت شدن ایران به مذاکرات وین، حمایت کرده و برای حضور همه طرف‌ها در آن تلاش می‌کند.

طبق اعلام یک منبع دیپلماتیک روس، مذاکرات درباره سوریه، پنجشنبه شب در پایتخت اتریش با دیدار چهارجانبه بین وزرای خارجه روسیه، آمریکا، عربستان سعودی و ترکیه آغاز خواهد شد و سپس در روز جمعه وزرای خارجه ایران، مصر، عراق و لبنان به این وزرا خواهند پیوست. 

سخنگوی دولت فرانسه تصریح کرد، این رایزنی‌ها، مقدمه‌ای برای نشست وین محسوب می‌شود.

در همین حال، در آستانه مذاکرات وین شبکه خبری فاکس نیوز مدعی شده است که روسیه به ایران برای انتقال سلاح‌ به داخل خاک سوریه کمک می‌کند.

این شبکه خبری آمریکایی مدعی شده است که هواپیماهای باربری روسیه در 10 روز گذشته، روزانه دو بار در عملیات انتقال این تسلیحات مشارکت داشته‌اند.

کد خبر : ۳۱۷۳۹۰