خبرگزاری کار ایران

استقبال رژیم صهیونیستی از نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه

منابع سیاسی در تل‌آویو با استقبال از پیروزی حزب حاکم در انتخابات پارلمانی ترکیه، تأکید کردند این انتخابات زمینه را برای ازسرگیری روابط تاریخی بین تل‌آویو و آنکارا فراهم کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از رای الیوم، منابع سیاسی نزدیک به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، اعلام کردند که نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه که به پیروزی حزب «عدالت و توسعه» منتهی شد، زمینه را برای ازسرگیری روابط صمیمی و مستحکم بین آنکارا و تل‌آویو فراهم می‌کند.

این منابع آگاه در تل‌آویو تأکید کردند که نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهوری این کشور را به فعال‌سازی روابط مستحکم تل‌آویو و آنکارا سوق خواهد داد.

روزنامه عبری‌زبان «یدیعوت آحارونوت» به نقل از این منابع نوشت، شرایط برای برقراری روابط دیپلماتیک میان آنکارا و تل‌آویو مهیا و مناسب است. حکم معاملات تجاری بین این دو دولت به اوج خود رسیده است و همچون گذشته نیست.

این منابع با اشاره به بحران در روابط ترکیه با همسایگان خود، تصریح کردند در حالی‌که بحران در روابط ترکیه و کشورهای همسایه حاصل شده است، احیای روابط تاریخی بین تل‌آویو و آنکارا به عنوان یک منبع ثبات محسوب می‌شود.

کد خبر : ۳۱۹۰۸۰