خبرگزاری کار ایران

شمار شهدای انتفاضه قدس به ۷۵ نفر رسید

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که شمار شهدای انتفاضه قدس از آغاز ماه اکتبر گذشته تا شامگاه چهارشنبه به ۷۵ نفر رسیده است که ۱۷ نفر از آن‌ها کودک و دو نفر زن هستند.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وزارت بهداشت فلسطین چهارشنبه شب خاطر نشان کرد که با شهادت «ابراهیم سمیر سکافی» (۲۲ ساله) به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در ورودی شمالی شهر «حلحول»، شمار شهدای انتفاضه به ۷۵ نفر رسید که ۵۷ نفر از آن‌ها ساکن کرانه باختری و ۱۷ نفر ساکن نوار غزه و یک نفر هم ساکن منطقه نقب در فلسطین اشغالی بودند.

در درگیری‌های روز گذشته چهارشنبه جوانان فلسطینی با نظامیان صهیونیست در شهرهای طولکرم و الخلیل چهار فلسطینی به ضرب گلوله‌های جنگی و مشقی یا ضرب و شتم سربازان ارتش صهیونیستی زخمی شدند تا شمار مجروحان انتفاضه قدس به دو هزار و ۳۷۲ نفر برسد. البته این آمار شامل افرادی که در اثر استنشاق گازهای سمی ناشی از شلیک گاز اشک‌آور و پرتاب بمب‌های صوتی و گازی زخمی شده‌اند، نمی‌شود و با محاسبه آن‌ها شمار مجروحان به بیش از هفت هزار نفر می‌رسد.

بر اساس این گزارش، در جریان عملیات‌های فلسطینیان و درگیری‌ها با نظامیان و شهرک‌نشینان صهیونیست نیز ۱۲ اسرائیلی کشته و بیش از ۲۷۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

کد خبر : ۳۱۹۴۲۲