خبرگزاری کار ایران

کاخ سفید تنش میان اوباما و نتانیاهو را رد کرد

کاخ سفید در آستانه دیدار سران آمریکا و رژیم صهیونیستی اعلام کرد که تامین امنیت این رژیم از جمله تعهدهای آمریکا است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید در آستانه دیدار «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا و «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی گفت که تنشی میان این دو نفر وجود ندارد و تامین امنیت بالای تل‌آویو از جمله تعهدهای واشنگتن محسوب می‌شود.

نتایناهو قرار است طی چند روز آینده برای دیدار با اوباما به آمریکا سفر کند.

ارنست گفت: «روابط شخصی میان این دو نفر بر مبنای احترام و به صورت حرفه‌ای است اما، نسبت به رابطه میان دو دولت کاملا بی‌اهمیت است.»

نتانیاهو یکی از منتقدان سرسخت برجام است که بار‌ها ادعاهای خود را علیه برنامه هسته‌ای ایران در کنگره و دیگر سخنرانی‌های خود اعلام کرده است.

قرار است اوباما و نتانیاهو همچنین درباره روند ایجاد ثبات و صلح میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان گفت‌و‌گو کنند.

ارنست همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره سخنان «ران باراتز» سخنگوی نتانیاهو علیه اوباما و «جان کری» وزیرخارجه آمریکا گفت: «نیاز به عذرخواهی واضح بود و گمان نمی‌کنم که سخنان بارتز تاثیری بر دیدار اوباما و نتانیاهو داشته باشد.»

باراتز اخیرا اوباما را فردی ضد یهودی خطاب کرد و هوش کری را زیر سوال برد.

نتانیاهو دیدار با باراتز را پس از عذرخواهی وی لغو کرد.

«جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در واکنش به صحبت‌های باراتز گفت که سخنان سخنگوی جدید نتانیاهو درباره اوباما و کری دردسرساز و تهاجمی است.

ارنست همچنین گفت که کاخ سفید متعهد است تامین اسرائیل را با کیفیت بالایی در منطقه تصمین کند.

مقام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی با توجه به پایان قرارداد امنیتی دو دولت در سال ۲۰۱۸، اخیرا درباره یک توافق ۱۰ ساله دفاعی جدید گفت‌و‌گو کرده‌اند.

کد خبر : ۳۱۹۶۰۷