خبرگزاری کار ایران

هشدار جدی کامرون برای برگزاری همه‌پرسی خروج از اتحادیه اروپا

نخست‌وزیر انگلیس هشدار داد در صورت پذیرفته نشدن شروط این کشور برای ایجاد اصلاحات در سیستم اتحادیه اروپا، همه‌پرسی خروج از این اتحادیه را برگزار می‌کند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، رسانه‌های انگلیسی اعلام کردند که «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس سه‌شنبه آینده و هم‌زمان با انتشار خواسته‌های این کشور برای عضویت در اتحادیه اروپا، به رهبران اروپایی در رابطه با احتمال برگزاری همه‌پرسی خروج از این اتحادیه، هشدار خواهد داد.

کامرون قرار است در نامه‌ای به «دونالد تاسک» رئیس شورای اروپایی، شرایط انگلیس برای عضویت در اتحادیه اروپا را اعلام کند. این نامه سه‌شنبه در رسانه‌ها انتشار خواهد یافت.

رسانه‌های انگلیس اعلام کرده‌اند که کامرون در موضع‌گیری جدید خود تاکید خواهد کرد: «اگر به توافق دست پیدا نکنیم و اگر خواسته‌های انگلیس شنیده نشود، مجبور می‌شویم تا در رابطه با مفید بودن این اتحادیه برای کشورمان، تامل کنیم.»

کامرون پیش از این اعلام کرده بود که هیچ گزینه‌ای را حذف نمی‌کند و درصورت عدم موافقت سران اتحادیه اروپا با شرایط انگلیس، در همه‌پرسی که پیش از پایان سال ۲۰۱۷ میلادی برگزار می‌شود، از جدایی از این اتحادیه حمایت خواهد کرد.

کد خبر : ۳۲۰۰۷۶