خبرگزاری کار ایران

هاموند مدعی شد:

اسد باید در مقطعی از روند انتقال قدرت کنار گذاشته شود

وزیرخارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با همتای آمریکایی خود ادعا کرد که رئیس‌جمهوری سوریه در آینده این کشور جایگاهی ندارد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری وزارت خارجه آمریکا، «فیلیپ هاموند» وزیرخارجه انگلیس در کنفرانس خبری مشترک با «جان کری» همتای آمریکایی خود گفت که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه باید در مقطعی از روند انتقال قدرت در این کشور برکنار شود.

هاموند با اشاره به این‌که انگلیس و آمریکا در بسیاری از مسائل از جمله حل بحران درگیری‌ها در عراق و سوریه و مناقشه‌های خاورمیانه همکاری‌های نزدیکی دارند، گفت: «در وین تلاش می‌کنیم به آرامی طرف‌های درگیر در سوریه را به راه حلی سیاسی هدایت کنیم که به همه ما اجازه دهد تلاش‌های خود را به چالش واقعی جنگ با داعش متمرکز کنیم. به نظر ما اسد در مقطعی از روند انتقال باید از صحنه کنار برود.»

وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره سقوط هواپیمای «ایرباس۳۲۱» روسیه در مصر گفت: «احتمال انفجار بمب باید در بررسی لاشه هواپیما تایید شود. به وضوح در این حوزه اختیاری نداریم. مصری‌ها و روس‌ها در موقعیت بسیار قوی‌تری برای پاسخ دادن به دلیل سقوط این هواپیما هستند. نتایج و تصمیم‌های ارائه شده از طرف ما براساس اطلاعاتی هستند که برخی به صورت علنی و برخی دیگر از داده‌های اطلاعاتی در اختیار داریم.»

کد خبر : ۳۲۰۶۹۴