خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به سازمان ملل اعلام شد؛

بمباران هدفمندانه زیرساخت‌های سوریه توسط آمریکا

مسئولان وزارت خارجه سوریه با ارسال نامه‌هایی به سازمان ملل و شورای امنیت تأکید کردند که حمله‌های جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی به رهبری آمریکا به صورت هدفمندانه‌ای، تصمیم به نابودی زیرساخت‌ها و تاسیسات حیاتی سوریه دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از سانا، وزارت خارجه سوریه، روز گذشته -دوشنبه- با ارسال ۲ نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس دوره‌ای شورای امنیت، تأکید کرد بمباران تاسیسات زیربنایی در مناطق مختلف سوریه توسط جنگنده‌های ائتلاف موسوم به ائتلاف بین‌المللی که آمریکا آن را فرماندهی می‌کند، نوعی جنایت و تجاوزی آشکار است.

دمشق بار دیگر تأکید کرد: حمله‌های هوایی جنگنده‌های آمریکا و همپیمانان آن در سوریه که بدون اجازه دولت و بدون هماهنگی با این کشور صورت می‌گیرد، «نامشروع و غیرقانونی» است.

وزارت خارجه سوریه خاطرنشان کرد حمله‌های هوایی جنگنده‌های ائتلاف آمریکایی که با بهانه هدف قرار دادن گروه تروریستی داعش صورت می‌گیرد، روز شنبه ۱۰ اکتبر ۲۰۱۵ منطقه «الرضوانیة» در شرق شهر حلب را هدف قرار دادند. در این حمله هوایی ۲ نیروگاه حرارتی تولید انرژی برق بمباران شد و خسارت‌های بسیار سنگینی به این نیروگاه‌های حرارتی وارد شد.

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد بمباران نیروگاه‌های حرارتی شرق حلب و دیگر تاسیسات زیربنایی در سایر مناطق سوریه جنایتی آشکار و مغرضانه است که با هدف از بین بردن زیربنای اقتصادی و صنعتی و خدماتی در کشور سوریه صورت می‌گیرد تا منابع ملت سوریه تعمدانه نابود شود و این ملت نتواند بار دیگر کشورش را بازسازی کند و رشد اقتصادی نداشته باشد.

کد خبر : ۳۲۰۷۴۸