خبرگزاری کار ایران

فیلیپ هاموند:

عربستان سعودی از تسلیحات انگلیسی علیه یمن استفاده می‌کند

مقام‌های انگلیسی تایید کردند که عربستان سعودی در تجاوز خود به یمن تجهیزات نظامی این کشور را مورد استفاده قرار می‌دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی سی، «فیلیپ هاموند» وزیر خارجه انگلیس گفت که عربستان سعودی در حمله‌های خود علیه یمن از تجهیزات نظامی این کشور استفاده می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس گفت: «برخی از تجهیزات نظامی این کشور در حال حاضر در یمن مورد استفاده قرار می‌گیرند. مساله مهم این است که این تجهیزات نظامی به صورت قانونی در یک درگیری بین‌المللی مسلحانه استفاده می‌شوند.»

هاموند افزود: «اتهام‌هایی علیه عربستان سعودی درباره نقض قوانین بین‌المللی و انسانی مطرح شده است. به صورت منظم با مقام‌های عربستان سعودی در ارتباط هستیم و از آن‌ها می‌خواهیم که به صورتی شفاف ما را در جریان بگذارند.»

وی تصریح کرد: «چند هفته پیش در عربستان سعودی بودم و به صورتی مشخص درباره این موضوع با آن‌ها گفت‌و‌گو کردم. مقام‌های عربستان سعودی نقض هرگونه قوانین بین‌المللی را تکذیب کردند.»

وزیر خارجه انگلیس در جریان کنفرانس خبری خود در آمریکا به موضوع عملیات نظامی روسیه در سوریه اشاره کرد و گفت که گمان کنم «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه دو گزینه در پیش رو دارد: نخست اینکه اقدام‌های خود را در در سوریه علیه داعش افزایش دهد یا اینکه عقب‌نشینی کند و با محدود کردن درگیری این کشور در سوریه و حضور در دور جدید مذاکرات در وین برای دستیابی به اهداف دیپلماتیک تلاش کند.

هاموند تصریح کرد: «به نظر من پوتین هیچ‌گاه تمایل ندارد به عنوان کسی دیده شود که در هیچ موضوعی عقب‌نشینی کرده است و ضعف از خود نشان دهد.»

کد خبر : ۳۲۰۹۶۸