خبرگزاری کار ایران

کری در دیدار با اولاند:

متعهد به تشدید اقدام‌ها علیه تروریسم در هر زمینه ممکن هستیم

وزیرخارجه آمریکا در دیدار با رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که اقدام‌ها علیه تروریسم را در تمامی زمینه‌ای افزایش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری کنگره آمریکا، «جان کری» وزیرخارجه آمریکا امروز -سه‌شنبه- در دیدار با «فرانسوا اولاند» رئیس‌جمهوری فرانسه گفت که متعهد به تشدید اقدام‌ها علیه داعش و تروریسم در هر زمینه ممکن هستیم.

کری که ساعت هشت و ۴۰ دقیقه صبح امروز به وقت محلی در کاخ الیزه پاریس با اولاند دیدار کرد، پس از ابراز همدردی با مردم فرانسه گفت: «مردم فرانسه با شجاعتی بسیار پاسخی فوق‌العاده دادند. درباره گام‌های اصلی که باید در شماری از زمینه‌ها از جمله افزایش اقدام‌ها و تاثیر بیشتر آن‌ها علیه داعش برداریم، رایزنی کردیم.»

کری با اشاره به این‌که روسای جمهوری فرانسه و آمریکا هفته آینده دیدار می‌کنند، گفت: «تعهدی کامل نسبت به افزایش اقدام‌های خود در تمام زمینه‌های ممکن داریم.»

وزیرخارجه آمریکا همچنین گفت: «احساس من این است که همگان آن‌چه را که در پایخت‌های لبنان، ترکیه و فرانسه رخ داد، درک می‌کنند. باید تلاش خود را برای حمله به هسته گروه‌های تروریستی که چنین اقدام‌هایی را برنامه‌ریزی می‌کنند، تشدید کنیم و کار بیشتری را در زمینه مرز‌ها و عبور پناهجویان انجام دهیم.»

کری با ابراز این‌که بسیاری از مناطق تحت کنترل داعش در شمال سوریه بازپس گرفته شده‌اند، گفت که آمریکا و فرانسه تبادل اطلاعات بیشتری را برای جنگ علیه این گروه تروریستی انجام می‌دهند.

کد خبر : ۳۲۲۸۳۴