خبرگزاری کار ایران

صندوق کودکان ملل متحد:

بیش از ۵۰۰ کودک یمنی در حملات ائتلاف سعودی کشته شدند

صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با ابراز نگرانی شدید از وضعیت کودکان در یمن، اعلام کرد از آغاز جنگ ائتلاف سعودی علیه این کشور، بیش از ۵۰۰ کودک کشته و دست‌کم ۷۰۲ کودک دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «آنتونی لیک» مدیر اجرایی یونیسف، در گفت‌وگویی مطبوعاتی گفت: «وضعیت زندگی کودکان در یمن همچنان رو به وخامت است؛ بیش از نیم میلیون کودک زیر پنج سال در این کشور در معرض سوء‌تغذیه شدید قرار دارند که البته باید متذکر شد دشواری در ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به مناطق مختلف این کشور، به بروز این بحران انسانی منجر شده است.»

وی افزود: «موارد بی‌شمار نارسایی رشد در کودکان یمنی به طور ملموسی رو به افزایش است که سوء‌تغذیه عامل اصلی آن محسوب می‌شود. بنابراین، این کودکان نه تنها به رشد طبیعی نمی‌رسند، بلکه توانایی‌های ادراکی خود را نیز از دست خواهند داد.»

لیک دسترسی یونیسف و دیگر سازمان‌های امدادرسان و بشردوست به نقاط مختلف یمن را محدود و دشوار خواند و بر ضرورت دستیابی به یک راه‌حل سیاسی در این کشور تأکید کرد.

 این مقام ارشد سازمان ملل همچنین اعلام کرد از آغاز حملات ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی به یمن بیش از ۵۰۰ کودک کشته و حدود ۷۰۲ کودک دیگر زخمی شده‌اند، در حالی‌که یک میلیون و ۷۰۰ هزار کودک دیگر با خطر ابتلا به سوء تغذیه مواجه هستند.

کد خبر : ۳۲۳۱۴۴