خبرگزاری کار ایران

بازرس پاریس:

مدرکی مبنی بر کشته شدن اباعود وجود ندارد

مقام‌های قضایی فرانسه از تایید یا رد خبر کشته شدن مغز متفکر حمله‌های تروریستی پاریس خودداری کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از گاردین، «فرانسوا مولین» بازرس پاریس امروز -چهارشنبه- گفت که «عبدالحمید اباعود» مغز متفکر و فرمانده حملات تروریستی در پایتخت فرانسه در میان بازداشت شدگان قرار ندارد و عملیات شناسایی اجساد و بازداشت شدگان نیز همچنان ادامه دارد.

مولین گفت: «اباعود در میان بازداشتی‌ها قرار ندارد. عملیات برای شناسایی اجساد و کسانی که دستگیر شده‌اند، به صورت همزمان با عملیات شناسایی دیگر عاملان حمله‌های پاریس ادامه دارد.»

مقام امنیتی فرانسه گفت که یک گوشی همراه در سطل زباله بخش پشت ساختمان سالن نمایش «باتاکلان» پیدا شد که پیامی با مضمون «راه افتادیم. شروع کرده‌ایم» ارسال شده است و در حال پیگیری مقصد این پیام هستیم.

بازرس پاریس با اشاره به اینکه یک شاهد عینی به مقام‌های امنیتی گفته بود که اباعود را سابقا در منطقه «سن دنی» مشاهده کرده بوده است، گفت که در درگیری امروز میان تروریست‌ها و ماموران امنیتی بیش از پنج هزار گلوله شلیک شد.

یکی از صاحبان منازل نزدیک به ساختمان هدف پلیس فرانسه گفت که افرادی که در این ساختمان حضور داشتند، حدود ۱۰ روز پیش به این منطقه نقل مکان کرده بودند.

برخی رسانه‌ها از احتمال کشته شدن اباعود در جریان یورش ماموران امنیتی فرانسه به یک ساختمان در منطقه سن دنی خبر داده بودند.

دست‌کم ۱۳۰ نفر در جریان حمله‌های تروریستی ۱۳ نوامبر گذشته در پاریس کشته و ۳۵۲ نفر دیگر زخمی شدند که وضعیت جسمی ۹۹ نفر آن‌ها وخیم اعلام شده است.

کد خبر : ۳۲۳۲۶۱