خبرگزاری کار ایران

سامح شکری:

مصر قربانی حادثه هواپیمای روسی است

وزیر خارجه مصر با اعلام این‌که تحقیقات این کشور درباره سقوط هواپیمای مسافری روسی در صحرای سینا همچنان ادامه دارد، گفت که مصر قربانی این حادثه است.

به گزارش ایلنا به نقل از الفجر، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر یادآوری کرد که کشورش از سال‌ها پیش همکاری و هماهنگی گسترده جهانی برای مبارزه با تروریسم را خواستار شده است ولی کشورهای خارجی هیچ توجهی به این درخواست نکرده‌اند.

شکری که با شبکه تلویزیونی «سی‌بی‌سی» گفت‌وگو می‌کرد، افزود همه گروه‌های تروریستی با هم مرتبط هستند و در برخی عملیات‌ها، با هم مشارکت دارند.

وزیر خارجه مصر در خصوص هواپیمای سرنگون شده روسی در صحرای سینا، تصریح کرد که آنچه که روسیه درباره این هواپیما می‌گوید، نباید جدی گرفته شود چرا که هنوز تحقیقات مصری‌ها در این‌خصوص نهایی نشده است و جهان باید منتظر نتایج این تحقیقات بماند.

وی با بیان این‌که «مصر قربانی حادثه سقوط هواپیمای روسی است»، از انگلیس و روسیه خواست پروازهای گردشگری خود به مصر را از سربگیرند.

وزیر خارجه مصر در بخش دیگری از مصاحبه خود به اوضاع منطقه پرداخت و تاکید کرد: «مصر نمی‌تواند اوضاعی را که مردم سوریه با آن مواجه هستند، تحمل کند. باید هرچه سریع‌تر راهی برای پایان به این بحران پیدا کرد. مصر در قبال سوریه شفاف‌ترین موضع را دارد.»

شکری گفت: «سوریه عامل تنش‌ها و اختلاف‌ها در روابط مصر و عربستان نیست. مصر دیدگاه واضحی را برای حل و فصل بحران سوریه ارائه داده که مورد قبول همگان واقع شده است.»

کد خبر : ۳۲۴۰۹۲