خبرگزاری کار ایران

نیروهای ویژه آمریکایی به‌زودی عازم سوریه می‌شوند

یک مقام ارشد آمریکایی از اعزام قریب‌الوقوع ده‌ها نیروی عملیات ویژه این کشور به سوریه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، «برت مک‌گرک» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری آمریکا امروز -دوشنبه- در ائتلاف جهانی ضد داعش، گفت: «همان‌طور که رئیس‌جمهوری آمریکا قول داده است ده‌ها نیروی عملیات ویژه ایالات متحده به‌زودی وارد سوریه می‌شوند.»

به گفته این مقام آمریکایی، این نیروهای ویژه قرار است در شمال سوریه، نیروهای محلی در حال نبرد با گروه تررویستی داعش را سازماندهی کنند.

 «باراک اوباما» رئیس‌جمهوری آمریکا، اواخر ماه اکتبر برای اعزام بیش از ۵۰ نیروی عملیات ویژه به شمال سوریه به عنوان نیروهای «مستشاری» که قرار نیست در نبرد‌ها شرکت کنند، دستور صادر کرد.

از زمان تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مقابله با داعش، این نخستین بار است که نیروهایی از آمریکا قرار است در مناطق جنگی سوریه مستقر شوند.

برت مک‌گرک تصریح کرد: «نیروهای محلی در سوریه عملیاتی بسیار موفقیت‌آمیز به اجرا گذاشته‌اند که هدف از آن در انزوا قرار دادن پایتخت داعش، یعنی شهر الرقه، است.»

وی افزود که  نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا هم‌چنین می‌کوشند از دسترسی داعش به مرز سوریه جلوگیری کنند تا بدین‌وسیله راه اصلی بین الرقه و موصل برای آن‌ها قطع شود.

کد خبر : ۳۲۴۵۳۶