خبرگزاری کار ایران

آمریکا به به شهروندان خود در مورد سفرهای بین‌المللی هشدار داد

وزارت خارجه آمریکا نسبت به سفرهای بین‌المللی به شهروندان آمریکایی هشدار داد.

به گزارش ایلنا به نقل از آسوشیتدپرس، مسئولان وزارت خارجه آمریکا با اشاره به «افزایش تهدیدهای تروریستی» در سراسر جهان، به شهروندان این کشور هشدار دادند در سفر به دیگر کشورها و به هنگام حضور در اماکن عمومی و استفاده از وسایل نقلیه عمومی مراقب و هوشیار باشند.

مسئولان وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود تصریح کردند که این هشدار تا ۲۴ فوریه سال آینده میلادی (اوایل اسفندماه) پابرجا است.

مسئولان وزارت خارجه آمریکا اعلام کردند: «اطلاعات موجود نشان می‌دهد شورشی‌های وابسته به داعش، القاعده، بوکو‌حرام و دیگر گروه‌های تروریستی قصد حمله به مناطق مختلف جهان را دارند.»

این بیانیه می‌افزاید، با توجه به بازگشت شورشی‌ها از عراق و سوریه به کشورهای خود و همچنین وجود سایر نیروهای مرتبط با آن‌ها، احتمال حمله‌های نیروهای افراطی همچنان وجود خواهد داشت.

نیروهای وابسته به گروه‌هایی همچون داعش و القاعده در دو ماه اخیر دست به حمله‌هایی به غیرنظامیان درترکیه، مصر، لبنان، فرانسه و مالی زده‌اند.

داعش تاکنون مسئولیت حمله‌های تروریستی اخیر از جمله بمبگذاری در هواپیمای مسافربری روسیه که با ۲۲۴ سرنشین بر فراز مصر سقوط کرد، را برعهده گرفته‌است.

کد خبر : ۳۲۴۷۶۴