خبرگزاری کار ایران

بازپرس پاریس:

اباعود شب وقوع حملات تروریستی برای برنامه‌ریزی حمله انتحاری روزهای بعد به صحنه جرم بازگشته بود

مسئول تحقیقات حملات تروریستی در پایتخت فرانسه از بازگشت مغز متفکر این حمله‌ها به صحنه جرم در شب وقوع حادثه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «فرانسوا مولین» بازپرس حملات تروریستی اخیر در پایتخت فرانسه گفت که «عبدالحمید اباعود» مغز متفکر این حمله‌ها در شب وقوع تیراندازی به صحنه جرم بازگشته و حمله‌ای انتحاری را برای روزهای بعد برنامه‌ریزی کرده بود.

مولین تصریح کرد که تلفن همراه اباعود در مناطق ۱۰، ۱۱ و ۱۲ پاریس ردیابی شده است و این ردیابی همچنین نشان می‌دهد که وی حدود ساعت ۱۰ و ۲۸ دقیقه شب حادثه به وقت محلی (۹ و ۲۸ دقیقه به وقت گرینویچ) در نزدیکی سالن نمایش «باتاکلان» بوده است.

بازپرس پاریس گفت که فردی که در جریان درگیری‌های سالن باتاکلان کشته شد و همین‌طور دو نفری که انفجارهای انتحاری را انجام دادند، هنوز شناسایی نشده‌اند.

وی افزود که «دی‌ان‌ای» فردی که بازرسان گمان می‌کنند یکی از انفجارهای انتحاری را انجام داده است، در آپارتمانی که ماموران امنیتی فرانسه در «سن‌دنی» پاریس به آن حمله کردند، روی یکی از کلاشینکف‌های محل جرم یافت شده است.

بازپرس پاریس در ادامه گفت که این مساله نشان می‌دهد که امکان دارد شخص سومی در تیراندازی‌ها حضور داشته اما، هنوز تایید نشده است.

مسئول تحقیقات حملات تروریستی پاریس اخیرا اعلام کرد که اباعود در جریان تیراندازی‌های آپارتمان سن‌دنی کشته شده است.

ماموران امنیتی فرانسه یک قبضه هفت تیر ۹ میلی‌متری، شماری نارنجک و دو کمربند انفجاری در حمله به ساختمان منطقه سن‌دنی پاریس کشف کردند.

دست‌کم ۱۳۰ نفر در جریان حملات تروریستی ۱۳ نوامبر گذشته در پاریس کشته و حدود ۳۶۰ نفر مجروح شدند.

کد خبر : ۳۲۵۱۲۰