خبرگزاری کار ایران

اوباما:

آمریکا حمله‌ علیه داعش را افزایش می‌دهد

رییس جهمور آمریکا از افزایش حمله علیه داعش خبر داد و گفت: متحدان ما روی زمین به دنبال افراد کلیدی داعش هستند. هدف اصلی ما اکنون قطع جریان مالی داعش است.

به گزارش ایلنا، «باراک اوباما» رییس‌جمهوری آمریکا پس از دیدار با تیم امنیت ملی این کشور، گفت: «برای اولین بار پس از حادثه یازدهم سپتامبر، اتفاقاتی در جهان رخ داده‌است که ما را از بروز حوادثی مشابه در آمریکا نگران می‌کند. تهدید اکنون بیش از پیش به آمریکا نزدیک است.»

وی افزود: «مردم آمریکا بدانند که ما هرکاری که برای حفظ امنیت آن‌ها لازم باشد، انجام خواهیم داد. اولین قدم برای این کار مبارزه با داعش خواهد بود. کاری که در سال گذشته آن را دنبال کردیم و جزییات استراتژی ما برای ادامه مبارزه با داعش در هفته‌های آینده اعلام می‌شود.»

باراک اوباما گفت: «ائتلافی متشکل از ۶۵ کشور برای مبارزه با داعش تشکیل شده است. تاکنون ۸۰۰۰ حمله هوایی علیه داعش انجام دادیم. متحدان ما روی زمین به دنبال افراد کلیدی داعش هستند. هدف اصلی ما اکنون قطع جریان مالی داعش است.»

رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به حمایت آمریکا از حملات هوایی فرانسه علیه داعش گفت: «آمریکا در جنگ علیه داعش با فرانسه همکاری کرده و همچنین حمله‌های خود علیه این گروه تروریستی را افزایش خواهد داد. آمریکا این کار را تا نابودی کامل داعش انجام می‌دهد.»

وی ادامه داد: «افزایش حمله‌های هوایی اولین گام در مبارزه با تروریسم است. گام بعدی آمریکا جلوگیری از بروز حمله‌های تروریستی در این کشور و سایر کشور‌های جهان است.»

اوباما اضافه کرد: «پس از حمله‌های یازدهم سپتامبر ما تدابیر امنیتی را برای جلوگیری از وقوع حمله‌های تروریستی افزایش دادیم و به تدریج در آینده این تدابیر را مجددا افزایش خواهیم داد.»

رییس‌جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه اکنون خطری آمریکا را تهدید نمی‌کند از مردم این کشور خواست تا با خیالی آسوده تعطیلات آخر هفته و جشن شکرگذاری را سپری کنند.

وی البته به مردم آمریکا توصیه کرد تا هرگونه فعالیت مشکوک را به پلیس گزارش دهند و به حفظ امنیت جامعه کمک کنند.

کد خبر : ۳۲۵۳۰۷